۱۳۸۹ بهمن ۲۰, چهارشنبه

خطر اجرای حکم اعدام جان معلم زندانی را تهدید می کند


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" جعفری دولت آبادی دادستان تهران از پاسخگویی به خانواده معلم زندانی محکوم به اعدام عبدالرضا قنبری خوداری می کند.
خانواده معلم زندانی محکوم به اعدام عبدالرضا قنبری برای پیگیری وضعیت عزیزشان بطور مستمر به دادستانی تهران و سایر ارگانها مراجعه می کنند ولی دادستانی تهران عباس جعفری دولت آبادی از روبرو شدن و پاسخگویی به این خانواده خوداری می کند. خانواده قنبری و وکیل آنها خواستار ارجاع پرونده او به شورای عالی قضایی برای بررسی مجدد و لغو حکم جنایتکارانه و ضدبشری اعدام علیه عزیزشان که بدستور بازجویان وزارت اطلاعات محکوم شده است می باشند.
معلم زندانی عبدالرضا قنبری در حال حاضر در بند 350 زندان اوین زندانی است. او از ناراحتی حاد کلیه رنج می برد و همانند سایر زندانیان سیاسی از درمان جدی محروم می باشد.
معلم زندانی محکوم به اعدام عبدالرضا قنبری 43 ساله متاهل و دارای دو فرزند می باشد او بیش از 14 سال در دبیرستان ، دانشگاه آزاد و پیام نور مشغول به تدریس بود و در 14 دی ماه 88 در محل کارش با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به شکنجه گاه وزارت اطلاعات در بند 209 زندان اوین منتقل شد. معلم زندانی چندین هفته در بند 209 تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفت و به او اتهاماتی مانند محاربه و تبلیغ علیه نظام نسبت داده شد .
بازجویان وزارت اطلاعات پرونده او را به شعبۀ 15 دادگاه انقلاب ارجاع دادند و توسط صلواتی معروف به قاضی مرگ مورد محاکمه و به اعدام محکوم شد.مراحل دستگیری،شکنجه و محاکمۀ معلم زندانی و محکومیت او به اعدام در طی 25 روز صورت گرفت.پرونده او برای تجدید نظر(تایید نظر ) به شعبۀ 36 دادگاه انقلاب ارجاع داده شد و توسط فردی بنام احمد زرگر از شکنجه گران دهۀ 60 مورد تایید قرار گرفت.حکم معلم زندانی می تواند هر لحظه به اجرا در آید.
در حال حاضر علاوه بر معلم زندانی عبدالرضا قنبری،حداقل 4 زندانی سیاسی دیگر در انتظار اجرای حکم اعدام در زندان اوین بسر می برند که نام آنها به قرار زیر می باشد؛بازاری زندانی جواد لاری، محسن و احمد دانشپور و فرح واضحان می باشند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، خواستار لغو بی قید وشرط حکم اعدام زندانیان سیاسی در ایران است و از دبیر کل ،کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگران ویژه اعدام سازمان ملل و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای لغو بی قید وشرط حکم اعدام زندانیان سیاسی در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
20 بهمن 1389 برابر با 09 فوریه 2011

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: