۱۳۸۹ اسفند ۶, جمعه

عدم درمان و سرایت سرطان به کبد بازاری زندانی او را در آستانۀ مرگ قرار داده است

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران "سرایت سرطان از لوزالمعده به کبد بازاری زندانی محسن دکمه چی او را در آستانۀ مرگ قرار داده است. اما بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران و از جنایتکاران علیه بشریت مانع بستری و شیمی درمانی وی می شوند.
بازاری زندانی محسن دگمه چی 6 ماه پیش در زندان اوین بطرز مرموزی دچار سرطان لوزالمعده شد .پس از 4 ماه عدم معالجه و به حال خود رها کردن وی با وجود دردهای فوق العاده شدید سرطان وی پیشرفته شد. پس از وخامت وضعیت جسمی اش بازجویان ناچار به انتقال وی به یکی از بیمارستانهای تهران شدند. پزشکان به دلیل وضعیت حاد جسمی اش اقدام به انجام عمل جراحی نمودند. عمل جراحی وی ناموفق بود و پزشکان معالج برای عدم سرایت سرطان به سایر اندام های بدنش تاکید بر بکار بردن شیوۀ شیمی درمانی نمودند . علیرغم گذشت چند ماه از پیشنهاد پزشکان مبنی بر شیمی درمانی بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی از شیمی درمانی آقای دگمه چی ممانعت به عمل می آورند.
25 بهمن ماه وضعیت جسمی بازاری زندانی بشدت وخیم شد و ناچار به انتقال او به بیمارستان شدند.اودر حالی که در شرایط بسیار حاد جسمی بسر می برد به دستان و پاهای وی دست بند و پا بند زدند. همچنین در بیمارستان در حالی که بر روی تخت بیمارستان قرار داشت به او پابند و دست بند زده بودند و 3 پاسدار بصورت 24 ساعته او را تحت نظر داشتند.در آنجا پزشکان متوجه شدند که سرطان به کبد وی سرایت کرده و او را در آستانۀ مرگ قرار داده است. بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی همچنان با شیمی درمانی وی مخالفت می کنند.
با وجود دردهای فوق العاده شدید و تأکید پزشکان متخصص معالج وی که در یک نامه به صراحت اعلام کرده بودند که آقای دگمه چی باید 6 ماه تحت شیمی درمانی و مراقبت خانواده قرار گیرد و حتی پزشکی قانونی با انجام معاینات پزشکی به این نتیجه رسیده اند که بیماری وی صعب العلاج است و قادر به تحمل حبس نیست .
در این مدت خانواده وی هر روز به دادستانی تهران مراجعه می کنند و برای نجات جان عزیزشان خواهان انتقال وی به بیمارستان و نجات جان او هستند اما تا به حال تلاش های آنها بی نتیجه مانده است و دادستانی هر بار اعلام می کند که ما از وزارت اطلاعات استعلام کرده ایم اما هنوز پاسخی مبنی بر دادن مرخصی درمانی به آقای دگمه چی دریافت نکرده ایم با وجودیکه تصمیم نهایی دادن مرخصی را علاوه بر بازجویان وزارت اطلاعات، عباس جعفری دولت ابادی دادستان تهران می گیرد اما از دادن هر گونه پاسخی به خانواده وی طفره می روند
تمامی شواهد حاکی از این است که بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران با عدم موافقت برای شیمی درمانی و به حال خود رها کردن او با وجود دردهای کشنده ، پیشرفت و سرایت سرطان قصد حذف فیزیکی این زندانی سیاسی را دارند.
فعالین حقوق بشر ودموکراسی در ایران ممانعت با شیمی درمانی و رها کردن این بازاری زندانی به حال خود در زندان جهت حذف فیزیکی وی را محکوم می کند و از دبیر کل ،کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت توسط رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
6 اسفند 1389 برابر با 25 فوریه 2011

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: