۱۳۸۹ اسفند ۸, یکشنبه

پرونده سازی جدید بازجویان وزارت اطلاعات علیه زندانی سیاسی ارژنگ داودی و قصد محاکمۀ وی در بندر عباس


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" بازجویان وزارت اطلاعات قصد دارند زندانی سیاسی ارژنگ داودی را تحت عنوان محاکمه به بند رعباس منتقل کنند.
در پی پرونده سازیهای متعددی که بازجویان وزارت اطلاعات علیه زندانی سیاسی ارژنگ داودی انجام داده اند، قصد دارند این زندانی سیاسی را 17 اسفند ماه در دادگاه انقلاب بندر عباس مورد محاکمه قرار دهند.بازجویان وزارت اطلاعات در حالی قصد محاکمۀ این زندانی سیاسی را در بندرعباس دارند که او ساکن تهران می باشد و در سال 82 در تهران دستگیر شده است. به نظر می آید قصد دارند تحت عنوان محاکمه در دادگاه انقلاب بندر عباس او را به زندان بندرعباس منتقل کنند تا وی را در شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی قرار دهند.
بازجویان وزارت اطلاعات تا به حال چند پرونده جدید علیه زندانی سیاسی ارژنگ داودی گشوده اند. این در حالی است که او نزدیک به 8 سال است در زندان و تحت اسارت آنها قرار دارد. درآخرین پرونده ای که علیه وی گشوده شد در شعبه 3 دادگاه انقلاب توسط فردی بنام میرغفاری مورد محاکمه قرار گرفت و به 14 ماه زندان محکوم گردید.
زندانی سیاسی ارژنگ داودی 14 بهمن بدون هیچ دلیلی به سلولهای انفرادی بند 1 معروف به سگدونی منتقل شد و روز بعد از انتقال مورد شکنجۀ وحشیانۀ پاسداربندها و شکنجه گران این بند قرار گرفت و از آن زمان تاکنون از وضعیت وشرایط او هیچ خبری در دست نیست.
خانواده زندانی سیاسی ارژنگ داودی از زمان انتقال او به این بند که کاملا ایزوله و تحت نظر شورای عالی امنیت نظام است تاکنون هیچ گونه ملاقات و یا تماسی با وی نداشته اند و در بی خبری مطلق از وضعیت و شرایط او بسر می برند.
بازجویان وزارت اطلاعات علاوه بر بی خبری خانواده و تحت فشار شدید قرار دادن این زندانی سیاسی همسر او خانم نازنین داودی را به ستاد پیگیری وزارت اطلاعات احضار کرده اند و برای مدت طولانی مورد بازجویی و تهدید قرار دادند و به او تاکید کردند که نباید وضعیت و شرایط همسرش را با رسانه ها در میان بگذارد در غیر این صورت با تبعات سنگین آن مواجه خواهد شد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،پرونده سازی جدید و محاکمۀ این زندانی سیاسی در شهر بندرعباس را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار رسیدگی به جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
8 اسفند 1389 برابر با 27 فوریه 2011
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: