۱۳۸۹ بهمن ۱۹, سه‌شنبه

قصد بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی برای حذف فیزیکی بازاری زندانی


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" جان بازاری زندانی محسن دکمه چی در معرض خطر جدی مرگ قرار دارد ولی بازجویان وزارت اطلاعات و جعفری دولت آبادی دادستان تهران از شیمی درمانی او خوداری می کنند و قصد دارند که او را زجرکش وبه مرگ تدریجی سوق دهند.
بازاری زندانی محسن دکمه چی در شرایط بسیار حاد و وخیم جسمی بسر می برد و پیشرفت سرطان او به حدی رسیده است که در صورت بستری نشدن احتمال مرگ او در آینده نزدیک بسیار زیاد است. او شبانه روز از درد جانکاه سرطان لوز المعده رنج می برد. بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران نه تنها از شیمی درمانی او ممانعت می کنند بلکه از تزریق مسکنهای قوی برای کاهش درد جانکاه وی خوداری می کنند. دستگاه گوارشی او قادر به هضم غذا نیست و آن را دفع می کند و اساسا قادر به خوردن غذای زندان نمی باشد. او بدلیل ضعف و درد شدید در طی شبانه روز تقریبا 20 ساعت بر روی تخت می باشد و از درد جانکاه به خود می پیچد تا آنجا که حتی قادر به انجام کارهای شخصی خود نمی باشد.بازاری زندانی دچار کاهش وزن شدید شده و در طی این مدت بیش از 20 کیلو از وزن وی کاسته شده است.
بازاری زندانی محسن دکمه چی در زندان اوین دچار سرطان لوز المعده (پانکراس) گردید. 4 ماه اول بیماریش از معاینه ،تشخیص و درمان وی خوداری کردند . بهداری زندان با رفتارهای غیر انسانی به او می گفت که اظهار به بیماری می کنی و تنها به تجویز قرصهای مسکن معمولی اکتفا می کردند.پس از 4 ماه دردهای شدید شبانه روزی ،زردی بدن و رسیدن وضعیت جسمی اش به نقطه بسیار حاد او را به بیمارستان منتقل کردند.او بلافاصله مورد عمل جراحی قرار گرفت ولی عمل وی به دلیل پیشرفت سرطان لوز المعده و عدم تشخیص و درمان به موقع ناموفق بود و پزشکان تصمیم گرفتند پس از پایان دوره نقاهت او را مورد شیمی درمانی قرار دهند.
ولی علیرغم تاکید پزشکان بیمارستان بدستور بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران معالجات او متوقف و وی را به زندان اوین بازگرداندند. در طی مدت بودن در زندان اوین تمامی درمانهای معمولی او حتی داروهای تسکین دهنده متوقف گردید.پس از مدتی او را به سالن کاملا ایزوله شده 12 زندانیان سیاسی بند 4 زندان گوهردشت کرج منتقل کردند.
بازاری زندانی در حال حاضر در وضعیت بسیار خطرناکی قرار دارد و جان او در معرض خطر جدی مرگ است. از روز انتقال به زندان گوهردشت کرج تا به حال تمامی درمانهای او متوقف شده و از دادن داروهای تسکین دهنده به وی خوداری می کنند و دردهای جانکاه او باعث تاثرو تالم شدید سایر همبندیانش شده است. اعتراض و دادن قرصهای مسکن معمولی تنها کاری است که همبندیان او می توانند انجام دهند .همبندیان آقای دکمه چی شاهد دردهای جانکاه و مرگ تدریجی او هستند.
بازجویان وزارت اطلاعات قصد دارند بازاری اسیر و بی دفاع محسن دکمه چی را همانند ناخدا یکم البرز قاسمی که سال گذشته به شیوۀ عدم درمان و تحمل دردهای جانکاه به قتل رساندند او را هم به این طریق حذف فیزیکی نمایند.
مراجعات خانواده آقای دکمه چی به دادستان و سایر ارگانهای رژیم ولی فقیه که چندین هفته بطور مستمر ادامه دارد با این پاسخ مواجه هستند که وزارت اطلاعات به درخواست دادستانی مبنی بر درمان آقای دکمه چی هنوز پاسخی نداده است.
تصمیم گیری در مورد سرکوب خونین مردم ایران ،اعدام زندانیان سیاسی،اعدام های گروهی،اعدام نوجوانان و سرکوب زندانیان سیاسی توسط ولی فقیه علی خامنه ای گرفته می شود و برای اجرا در اختیار صادق لاریجانی رئیس منصوب وی در قوۀ قضاییه و از جنایتکاران علیه بشریت ، وزارت اطلاعات و سازمان زندانها قرار داده می شود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،طرح غیر انسانی و جنایتکارانه قوۀ قضاییه و وزارت اطلاعات برای حذف فیزیکی بازاری زندانی محسن دکمه چی را به عنوان یک جنایت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در ایران خواستار اقدامات عملی می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
19 بهمن 1389 برابر با 08 فوریه 2011

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: