۱۳۸۷ آذر ۱۱, دوشنبه

2 زندانی جهت اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی منتقل شدند



بنابه گزارشات رسیده از زندان مرکزی اصفهان، روز دوشنبه 11 آذرماه 2 زندانی از بند افاغنه برای اعدام به سلولهای انفرادی انتقال داده شدند.

زندانیان که روز دوشنبه 11 آذر ماه به سلولها انفرادی برای به دار کشاندن آنها انتقال داده شدند به نامهای زیر می باشند: مهدی رضائی 27 ساله که در حدود 2 سال در بند افاغنه زندان مرکزی اصفهان زندانی بود او به اتهام قتل در زندان بسر می برد.

زندانی دیگری که امروز به سلولها انفرادی منتقل گردید نقیب عالمی 25 ساله و اهل افغانستان می باشد. او 4 سال است که در بند افاغنه زندان مرکزی اصفهان زندانی است ،و قبل از این هم جهت اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی انتقال داده شده بود ولی پس ازافشای انتقال او به سلول انفرادی توسط ما او را در آخرین لحظات به بند بازگردانده شد. گفته می شود که شاکی آقای نقیبی ساکن افغانستان می باشد و رضایت خود را اعلام نموده ولی به او گفته شد اگر تا فردا رضایت نامه خانواده شاکی بدست زندانبانان نرسد او را اعدام خواهند کرد.آقای نقیبی متهم به قتل می باشد.

موج مستمر و لاینقطع اعدامها در ایران هدفی جز ایجاد رعب و وحشت در بین مردم ندارد و حکومت برای تن ندادن به خواسته های به حق مردم ایران اقدام به اعدام شکنجه و دستگیریهای گسترده می زند.

حکمهای قرون وسطائی نظیر اعدام زندانیان سیاسی،اعدام کودکان ، اعدام های گروهی ،سنکسار و سایر اعمال ضد بشری بدستور و تایید رئیس قوه قضائیه شاهرودی صورت می گیرد که ناقض تمامی قوانین و معاهدات بین الملی است که ایران ملزم به اجرای آن است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، موج اعدام های پیوسته در ایران را محکوم می کند. و از آقای بان کی مون دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و سایر ارکانهای بین المللی خواهان دخالت برای پایان دادن به اعدامهای تقریبا روزانه در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

11 آذر 1387 برابر با اول دسامبر 2008

اسامی 2 زندای فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: