۱۳۸۷ آذر ۲۴, یکشنبه

قتل یک زندانی زیر شکنجه در زندان دستگرد اصفهان



بنابه گزارشات رسیده از زندان مرکزی اصفهان ،آقای محمد پایگیر 35 ساله پس از انتقال به سلول انفرادی در اثر شکنجه های که علیه این زندانی بکار برده شده بود جان باخت.

آقای محمد پایگیر زندانی که به مدت 8 سال در بند کارگری زندان دستگرد اصفهان به اتهام سرقت زندانی بود. او پس ازگذراندن 8 سال زندان برای اولین بار به وی مرخصی داده شد،پس از بازگشت از مرخصی به وی اتهام وارد کردن 10 گرم مواد مخدر به زندان نسبت داده شد . ولی در طی بازرسی بدنی و وسائل شخصی وی توسط محمد علی نبی رئیس بند کارگری چیزی از او پیدا نکردند.سپس او را روز چهار شنبه 20 آذر ماه با ضرب و شتم به سلول انفرادی راهرو 4 منتقل نمودند.

زندانیان سلولهای مجاور وی پنجشنبه شب 21 آذرماه فریادها و زجه های او را در حین شکنجه شنیده بودند. و در این حین صدای آقای پایگیر که با صدای التماس و زاری به محمد علی نبی می گفت که من هیچ چیزی را به زندان وارد نکرده ام و بی گناه هستم.پس از این التماسها محمد علی نبی آقای پایگیر را از سلول انفرادی خارج و به نقطه نامعلومی می برد و دیگر به سلول انفرادی بازگردانده نمی شود.

روز جمعه 22 آذرماه به خانواده آقای پایگیر اطلاع داده می شود که فرزند آنها در سلول انفرادی توسط زیر پیراهن خود اقدام به خودکشی نمود و جان سپرده است.

محمد علی نبی از شکنجه گران معروف زندان دستگرد اصفهان می باشد و قبل از اینکه رئیس بند کارگری شود به عنوان مدیر داخلی زندان مشغول بکار بود. او به دلیل رفتارهای غیر انسانی با زندانیان سمتش بعنوان مدیر داخلی زندان تقلیل یافته بود و عنوان رئیس بند کارگری منصوب شد.

تا به حال گزارشهای متعددی از قتل زندانیان زیر شکنجه در سلولهای انفرادی این زندان روی داده است. قتل زندانیان توسط افرادی مانند محمد علی نبی،مسافروگرجی در سلولهای انفرادی و زیر شکنجه روی داده است

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، قتل زندانیان به بهانه های واهی در زیر شکنجه های وحشیانه در سلولهای انفرادی و اعلام اینکه آنها خود اقدام به خودکشی نموده اند را محکوم می کند و خواستار اعزام یک هیئت حقیقت یاب بین المللی برای تحقیق در مورد قتلهای که تا بحال در زندانهای ایران روی داده است می باشد.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

25 آبان 1387 برابر با 15 دسامبر 2008

گزارش قتل زندانی فوق به سازمانهای زیر ار سال گردید

1-عفو بین الملل

2- شورای حقوق بشر سازمان ملل

3- کمیسر عالی حقوق بشر

4- دیدبان حقوق بشر

5. سازمان جهانی علیه شکنجه


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: