۱۳۸۷ دی ۱, یکشنبه

درمان زندانیان سیاسی منوط به پرداخت مبالغ هنگفت



بنابه گزارشات رسیده از زندان گوهردشت کرج،زندانی سیاسی افشین بایمانی در طی روزهای گشته دچار دندان درد های شدید گشته ولی از درمان جدی او خوداری میکنند.

افشین بایمانی زندانی سیاسی که محکوم به حبس ابد است. و نزدیک به 8 سال است که در زندان مخوف گوهردشت کرج زندانی است . او که در بدو دستگیری چندین ماه در سلولهای انفرادی بسر برد و تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی قرار گرفت، علیرغم گذشت چندین سال هنوز از آثار شکنجه های قرون وسطائی رنج می برد .آقای افشین بایمانی در طی مدت زندانی بودنش در فرعی 5 بند 2 زندان گوهردشت همراه با سایر زندانیان سیاسی آماج حملات خونین که توسط وزارت اطلاعات طراحی شده بود و توسط افرادی مانند علی حاج کاظم و علی محمدی رئیس و معاون زندان و حفاظت اطلاعات زندان و همچنین محمود مغنیان رئیس بند به اجرا در آمد که آقای ایمانی در اثر این حملات بشدت مجروح و مصدوم گردید.

افشین بایمانی مدتهاست که از دندان درد شدید رنج می برد ولی از درمان او بطور جدی خوداری می کنند .فردی به نام یوسفی معاون بهداری زندان گوهردشت کرج در قبال درمان دندانهای او مبالغ هنگفتی را تقاضا می کند. این درحالی است که او سالها در زندان بسر می برد و قادر به پرداخت چنین مبالغی نیست. یوسفی هر گونه درمان او را منوط به پرداخت این مبلغ نموده است.

از طرفی دیگر زندانیانی که دچار دندان درد می شوند ،فقط روزهای پنجشنبه در صورت موافقت یوسفی مورد معاینه قرار می گیرند.اگر زندانی در طی روزهای دیگر هفته دچار دندان درد شود، درد را تا روز پنجشنبه می بایست تحمل نماید.

طرحی که به صورت مرحله ای به اجرا در آمده است و سعی بر این دارد که از زندانیان به طرق مختلف اخاذی گردد به قرار زیر می باشد. در ماههای اخیر مواد غذایی زندانیان را از لحاظ کمی و کیفی تا حد زیادی تقلیل داده اند و موادی مانند گوشت قرمز و سفید و ماهی را از غذای زندانیان حذف کرده اند. زندانیان از میوه و سبزیجات محروم می باشند و از ضعف شدید مواد غذایی رنج می برند. در این راستا فروشگاههای موجود در زندان که به هدف سودجوئی ایجاد شده است و تاریخ مصرف اکثر کالاهای آنان انقضا یافته است و چندین برابر قیمت بازار به زندانیان سیاسی فروخته می شود. به نظر می آید که مرحله دوم این طرح که با عدم درمان زندانیان شروع شده است و درمان دنداهای زندانیان را منوط به پرداخت بالغ هنگفت نموده اند . از این طریق سعی دارند که برای درمان زندانیان مبالغ زیادی اخاذی نمایند و همچنین فشارها رابر زندانیان سیاسی شدت بیشتری بخشند.

یوسفی معاون زندان به طرق مختلف بر زندانیان سیاسی و سایر زندانیان فشار وارد می کند از جمله آن عدم درمان زندانیان سیاسی، عدم تجویز داروهای مورد نیاز به زندانی بیمار، تجویز داروهایی که تاریخ مصرف آن مدتها انقضا یافته است.تجویز داروهایی که در صد مواد مخدر آن بالا است به هدف معتاد کردن زندانیان سیاسی طرحی که با نظارت وزارت اطلاعات پیش برده می شودو موارد متعدد دیگر

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،حذف مواد پروتیینی که از مواد اولیه و مورد نیاز بدن انسان است مانند گوشت قرمزوسفید و ماهی و همچنین حذف سبزیجات و میوه جات از غذای زندانیان که باعث کمبود پروتیینها و ویتامینهای بدن زندانیان شده است و آنها را در مقابل بیماریها آسیب پذیر نموده است و همچنین درمان زندانیان را منوط به پرداخت مبالغ هنگفت را محکوم می کند.و از تمامی سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات فوری برای پایان دادن به جنایتهای این رژیم علیه زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

02 دی 1387 برابر با 22 دسامبر 2008

وضعیت زندانی سیاسی فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: