۱۳۸۷ آذر ۲۶, سه‌شنبه

یک زندانی سیاسی سابق در گروگان بازجویان وزارت اطلاعات می باشد

بنابه گزارشات رسیده از بند 8 زندان گوهردشت کرج، آقای علی معزی 56 ساله از زندانیان سیاسی دهۀ 1360 که 20 آبان ماه توسط بازجویان وزارت اطلاعات ربوده شد در حال حاضر در سلولهای انفرادی این بند بسر می برد.
آقای علی معزی روز 20 آبان ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزل شخصی ایشان ربوده و پس از چندین هفته بی اطلاعی اخیرا مشخص گردید که در سلولهای انفرادی بند 8 زندان گوهردشت کرج که در دست بازجویان وزارت اطلاعات می باشد و شرایطی بدتر از بند 209 اوین دارد می باشد. از شرایط و وضعیت آقای علی معزی خبری در دست نیست این مسئله باعث نگرانی شدید گردیده است. زندانیان سیاسی که در این سلولهای انفرادی مدتی را بسر برده اند. توسط بازجویان وزارت اطلاعات تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی قرار داشتند. آقای معزی بدلیل اینکه فرزندان وبستکانش در قرارگاه اشرف بسر می برند بارها به اداره اطلاعات کرج فرآخوانده شدند و مدتهای طولانی مورد بازجوئی و تحت فشارهای مختلف قرار داشتند.بازجویان وزارت اطلاعات آقای معزی راتهدید کرده بودند در صورت بازنگشتن فرزندان و بستگانشان او را به عنوان گروگان دستگیر خواهند کرد. که در 20 آبان ماه به تهدید خود جامه عمل پوشاندن و او را به عنوان گروگان دستگیر نمودند.
رضا عارفی با نام مستعار حاج حسن و حاج کامیار بازجویانی هستند که در دستگیری و انتقال او به سلولهای انفرادی بند 8 زندان گوهردشت مستقیما نقش داشتند . دفتر دو بازجوی فوق الذکر در خیابان استقلال کرج می باشد.
خانواده آقای معزی از زمان ربودن عزیزشان تا به حال پیگیر وضعیت ایشان هستند ولی تا کنون جواب مشخصی به این خانواده داده نشده است. پرونده آقای معزی در شعبه 6 دادگاه انقلاب کرج توسط فردی بنام یار محمدی می باشد برخورد این فرد با خانواده آقای معزی توهین آمیز و غیر انسانی است.خانواده آقای معزی همچنین تحت فشار ها و تهدیدات 2 بازجوی نامبرده می باشند که وضعیت و شرایط عزیزشان را نباید با رسانه ها و فعالین حقوق بشری در میان بگذارند.آنها خانواده معزی را تحت فشار قرار داده اند که از گرفتن وکیل خوداری نمایند.
آقای علی معزی در دهۀ 1360 سالها در زندان بسر برد و تحت شکنجه های وحشیانه قرار گرفت که در اثر این شکنجه ها دچار ناراحتی جسمی شدیدی شدند و علیرغم اینکه سالها از دوران زندانش می گذرد هنوز از نارحتی کلیه و روده رنج می برد.
در حال حاضر تعداد زیادی از خانواده های که با عزیزانشان در اردوگاه اشرف در عراق ملاقت کرده اند دستگیر و در زندان بسر می برند که عبارتند از خانم زهرا اسد پور گرجی و فرزندش خانم فاطمه جوشن دیدار با فرزندش،خانم شهلا زرین فر دیدار با فرزنش،آقایان حمید و اصغر بنازاده دیدار با فرزندانشان، آقا شیر محمد رضائی دیدار با فرزندش،هود یازرلو همراهی کردن مادرش و دیدار با خاله اش و تعداد زیادی از خانواده های دیگر، سنین اکثر خانواده های نامبرده بین 47 تا نزدیک به 60 سال می باشد.و در شرایط بسیار بد جسمی و فشارهای طاقت فرسای زندان بسر می برند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش به منازل و به کروگان گرفتن آقای علی معزی بخاطر دسترسی یافتن به سایر اعضای خانواده اش را محکوم می کند. و از سازمان های حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به شیوه های ضد بشری علیه خانواده ها در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
26 آذر 1387 برابر با 16 دسامبر 2008

وضعیت زندانیان سیاسی فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر
http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: