۱۳۸۷ آذر ۲۳, شنبه

چهارمین هفته لغو ملاقاتهای زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین با خانواده های آنها





بنابه گزارشات رسیده از بند 350 زندان اوین،بدستور وزارت اطلاعات و فردی بنام بزرگ نیا رئیس این بند برای چهارمین هفته متوالی زندانیان سیاسی را از ملاقات با خانواده هایشان محروم نمود.

زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین امروز شنبه 23 آذر ماه برای جهارمین هفته متوالی از ملاقت با خانواده هایشان محروم شدند.برای تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی ملاقات حضوری آنها با خانواده هایشان را منوط به شرکت کردن در مراسمی فرمایشی و القاء عقاید قرون وسطائی و توهین به اعتقادات زندانیان سیاسی است و همچنین بیگاری در زندان می باشد.

این اقدامات سرکوبگرانه و غیر انسانی که علیه زندانیان سیاسی در زندان اوین روا داشته می شود بدستور وزارت اطلاعات می باشد و توسط بزرگ نیا رئیس این بند به اجرا در آورده می شود. بزرگ نیا در اقدامی دیگر سلول زندانیان را برای انجام مراسم فرمایشی اختصاص داده و زندانیان این سلولها را به سلولهای سایر زندانیان انتقال داده است.در حال حاضر چندین برابر ظرفیت سلولها زندانی در آن جا داده شده است و همچنین باعث ایجاد مشکلات و فشارهای جانبی دیگری علیه زندانیان شده است.بزرگ نیا همچنین دستور داده است که در طی ساعاتی از روز از طریق بلدگوهایی که در بند جا داده شده است بطور مستمر به پخش صداهای مراسم فرمایشی نمایند که این صداها بحدی زیاد هستند که باعث فشار مضاعف صوتی بر زندانیان سیاسی است.او اخیر به طرق مختلف سعی در شکنجه روحی زندانیان سیاسی در این بند را دارد.

بزرگ نیا همراه با پاسداربندی بنام حسین اسدی و 2 پاسدار بند دیگر زندانیان سیاسی را صبح زود ا زسلولهای خود خارج می کند و به محیط زندان منتقل می کنند و زندانیان سیاسی را ساعتها در سوز سرمای شدید نگه می دارند اخیرا این شیوه ضد انسانی را در ساعتی از شب به اجرا می گذارند.

خنواده های زندانیان سیاسی صبح روز شنبه 23 آذر ماه برای ملاقات با عزیزانشان راهی زندان اوین شده بودند بعضی از خانواده ها که از شهرهایی مانند خرمشهر و سمنان برای ملاقات آمده بودند پس از ساعتها انتظار آنها را از ملاقات با عزیزانشان محروم کردند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ادامه بازداشت ،در بلاتکلیفی نگه داشتن بعضی از زندانیان سیاسی و قطع ملاقاتهای آنها با خانواده هایشان که از حقوق اولیه آنهاست را محکوم می کند و از سازمانها بین المللی می خواهد که بیش از این ناظر این جنایتها علیه زندانیان سیاسی در ایران نباشد و برای اقدامات عملی اقدام به انتقال پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل نماید.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

23 آبان 1387 برابر با 13 دسامبر 2008

گزارش وضعیت زندانی سیاسی فوق به سازمانهای زیر ار سال گردید

1-عفو بین الملل

2- شورای حقوق بشر سازمان ملل

3- کمیسر عالی حقوق بشر

4- دیدبان حقوق بشر

5. سازمان جهانی علیه شکنجه


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: