۱۳۸۷ آذر ۳۰, شنبه

خانواده های زندانیان سیاسی بند 350 اوین تهدید به بازداشت شدند



بنابه گزارشات رسیده از زندان اوین، زندانیان سیاسی بند 350 همچنان از ملاقات با خانواده های خود محروم هستند.

روز شنبه 30 آذرماه خانواده های زندانیان سیاسی، که پنج هفته از ملاقات با عزیزانشان محروم هستند، برای دیدار با عزیزانشان به زندان اوین مراجعه نمودند و پس از ساعتها انتظار و طی کردن تمامی مراحل برای ملاقات کردن هنگامی که در سالن انتظار، منتظر عزیزان خود بودن به آنها گفته شد که زندانیان سیاسی ممنوع ملاقات هستند که با اعتراض شدید خانواده های زندانیان سیاسی مواجه شدند. پاسداری که مسئول سالن ملاقات می باشد با برخوردهای وحشیانه، توهین آمیز ، خانواده ها را به بازداشت تهدید کرد. در این هنگام اعتراضات خانواده ها گسترش یافت ،خانواده ها با فریادهای خود خطاب به فردی که تهدید می کرد گفتند: ما را از ملاقات کردن با عزیزانمان محروم کرده اید و طلبکار هم هستید و تهدید به بازداشت ما می کنید. ما در این سالیان دائم تحت فشار و تهدایدات شما و وزارت اطلاعات هستیم اگر لازم بدانیم از حالا به بعد روزانه به اینجا مراجعه خواهیم کرد تا اینکه ما بتوانیم عزیزانمان را ملاقات کنیم.این اعتراضات مدتی ادامه داشت.

از طرفی دیگر زندانیان سیاسی بند 350 که پنجمین هفته محرومیت از ملاقات با خانواده های را سپری کردند.وزارت اطلاعات و بزرگ نیا مجری فرامین وزارت اطلاعات در اقدام دیگری زندنیان سیاسی این بند را از حق درمان محروم نمودند . این در حالی است که آقای علی صارمی که از ناراحتی چشم رنج می برد و نیاز مبرم به عینک دارد ولی از درمان او و در اختیار قرار دادن عینک خوداری می کنند.میثاق یزدان نژاد دانشجوی زندانی در این بند که از ناراحتی حادی رنج می برد و می بایست داروهای او به موقع تامین گردد. ولی بزرگ نیا به آنها اعلام کرده است که از حالا به بعد از درمان خبری نخواهد بود.

فشارها و اذیت و آزارهای توسط بزرگ نیا رئیس بند 350 و پاسداربندی به نام حسین اسدی علیه زندانیان سیاسی شدت یافته است.یکی از شیوه های فشار که علیه زندانیان سیاسی بکار گرفته می شود خارج کردن آنها از سلولهای خود و انتقال آنها به محوطه زندان در سرمای شدید به مدت طولانی با رفتارهای غیر انسانی که علیه زندانیان بکار می رود . این شیوه صبح زود و غروب هر روز صورت می گیرد.قرار دادن بلندگو در بند و پخش صداهای ناهنجار و بلند که فشار مضاعف روحی بر زندانیان وارد می سازد.لازم به یاد آوری است که این فشارها بدستور وزارت اطلاعات صورت می پذیرد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، محروم کردن زندانیان سیاسی بند 350 از ملاقات با خانواده هایشان و تهدید خانواده های آنها به بازداشت همچنین محرومیت از درمان زندانیان سیاسی را محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و سایر سازمانهای حقوق بشر بدلیل عدم توجه به درخواستها ی مکرر سازمان ملل و سایر سازمانهای حقوق بشری مبنی بر پایان دادن به نقض حقوق بشر در ایران، خواستار احاله پرونده حقوق بشر این رژیم که به مثابه جنایت علیه بشریت عمل می کند به شورای امنیت سازمان ملل است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

30 آذر 1387 برابر با 20 دسامبر 2008

وضعیت زندانیان سیاسی فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: