۱۳۸۷ آذر ۲۹, جمعه

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه به عضویت آی. یو . اف در آمد



بنابه گزارشات رسیده از طرح نیشکر هفت تپه، سندیکای کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به عضویت اتحادیه بین المللی کارگران ( آی .بو اف ) در آمد .

اتحادیه بین المللی کارگران ( آی. یو .اف ) طی جلساتی که کمیته اجرائی آن در روزهای 12 و 13 دسامبر 2008 برگزار نمود ، سندیکای کارگری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه را بعنوان عضو این اتحادیه پذیرفت . آقای ران آزوالد دبیر کل آی . یو . اف طی نامه ای که روز 15 دسامبر به سندیکای شرکت نیشکر هفت تپه ارسال نمود که در بخشی از این نامه آمده است :

"خوشحالم که خیر مقدم بگویم به سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه بعنوان عضوی از اعضای آی یو اف و مشتاقانه منتظرم برای همکاریهای نزدیک در آینده با شما که از یکدیگر پشتیبانی کنیم که تمام اعضایمان از آن بهره ببرند"

از طرفی دیگر 5 تن از اعضای اصلی سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه روز شنبه 30 آذر در دادگاه انقلاب دزفول مورد محاکمه قرار خواهند گرفت . اسامی اعضای سندیکای کارگری که امروز قرار است در دادگاه انقلاب دزفول مورد محاکمه قرار بگیرند عبارتند از : آقایان علی نجاتی، فریدون نیکو فرد،رمضان علي پور،محمد حیدری مهر و جلیل احمدی می باشند.

روز سه شنبه 26 آذر ماه وقتی که اعضای سندیکای کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به اداره کار شوش مراجعه نمودند که مشکلات کارگران را با رئیس این اداره مطرح کنند. بطور غیر مترقبه ای با فردی به نام مهدوی که رئیس اداره کار شوش او را بعنوان رئیس اداره اطلاعات این شهر معرفی می کرد مواجه شدند.

مهدوی رئیس اداره اطلاعات شوش خطاب به کارگران با لحنی تهدیدآمیز گفت:شما میدونید جمهوری اسلامی خیلی قدرتمنده،چهارتا کارگر را می تواند زندانی کند هیچ چیزی برایش نیست،اگر به کارهایتون ادامه بدهید به هر حال با اخراج و زندانی شدن مواجه هستید.

لازم به یادآوری است که در طی سالهای گذشته کارگران نیشکر هفته به خاطر به تعویق افتادن حقوق و سایر خواسته های خود بارها دست به اعتصاب ،تحصن و اعتراضات گسترده زدند و حتی اعتراضات آنها به سطح شهر شوش کشیده شد که مورد حمایت گسترده مردم و جوانان شهر قرار گرفت . اعلام حکومت نظامی ، یورش وحشیانه به کارگران و مورد ضرب وشتم قرار دادن کارگران و خانواده هایشان آنها را مرعوب نکرد و بر اتحاد و یکپارچگی و پایداری آنها افزود .کارگران نیشکر هفت تپه علیرغم تهدیدات ، فشارهاواحضارها اقدام به برگزاری انتخابات آزاد برای تشکیل سندیکای نمودند و سندیکای خود را تاسیس نمودند.و با این اقدام شجاعانه سرکوبگران وزارت اطلاعات را مایوس وسرخورده کردند.و امروز شاهد آن هستیم که اتحادیه جهانی کارگری آنها را به عضویت خود در آورده اند و این خود دست آورد و پیروزی بزرگ برای کارگران ایران است که با استقامت و پایداری به بخشی از حقوق خود دست یافتند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، عضویت در اتحادیه بین المللی کارگران (آی.یو.اف) را به کارگران نیشکر هفت تپه تبریک می گویید . ادامه فشارها و تهدیدات و احضار فعالین کارگری به دادگاه انقلاب را محکوم می کند. از سازمان جهانی کار و اتحادیه های کارگری خواستار حمایت از فعالین کارگری نیشکر هفت تپه در مقابل اقدامات سرکوبگرانه است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

30 آذر 1387 برابر با 20 دسامبر 2008


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: