۱۳۸۷ آذر ۲۴, یکشنبه

فرهاد حاج میرزائی به زندان گوهردشت کرج تبعید گردید



بنابه گزارشات رسیده از قرنطینه زندان گوهردشت کرج ،آقای فرهاد حاج میرزائی روز شنبه 23 آذر ماه به زندان گوهردشت کرج منتقل گردید.

فرهاد حاج میرزائی پس از نزدیک به 11 ماه زندانی بودن در بند مخوف 209 ، روز شنبه 23 آذر ماه از بند 209 به قرنطینه زندان گوهردشت کرج منتقل گردید.این در حالی است که آقای حاج میرزائی از زمان دستگیری تا به حال در بلاتکلیفی در بند 209 زندان اوین بسر می برد و هنوز مورد محاکمه قرار نگرفته است و قرار است که در 15 اسفند ماه مورد محاکمه قرار گیرد.

این اولین باری است که زندانی سیاسی را که در بلاتکلیفی بسر می برد به زندان گوهردشت کرج تبعید می کنند.

فرهاد حاج میرزائی از چندین روز پیش به سلول انفرادی بند 209 زندان اوین انتقال داده شده بود، او هنگام انتقال از داشتن پوشش لازم برای خواب و از همراه بردن لوازم شخصی محروم شده بود و برای بیشتر تحت فشار قرار دادن او دریچه سلول انفرادی را باز گذاشته بودند که از سوز سرمای شدید رنج می برد همچنین از بوی تعفن در سلول انفرادی رنج شدیدی می برد . او بدون هیچ دلیلی به سلول انفرادی انتقال داده شد.

لازم به یادآوری است فرهاد حاج میرزائی 28 دی ماه 1386 در یکی از خیابانها شهر سنندج توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شد و پس از 11 روز شکنجه در زندان وزارت اطلاعات سنندج به بند مخوف 209 زندان اوین منتقل گردید. او به مدت 90 روز در سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین مورد بازجوئی ،بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت که در حین بازجوئی از شکنجه های وحشیانه مانند شوک الکتریکی،شکنجه با کابل، با دست بند به مدت چند روزدر سلول انفرادی نگه داشتن، تهدید به شکنجه جنسی،تهدید به مبتلا کردن به بیماری ایدز و هیپاتیت و سایر شکنجه ها.فردی که اقای حاج میرزائی را مورد بازجوئی و شکنجه قرار میداد حاج سعید نام دارد که این نام مستعار سعید شیخان از سر بازجویان وزارت اطلاعات می باشد.اخیرا پرونده فرهاد حاج میرزائی را به شعبۀ 15 دادگاه انقلاب، که فردی بنام صلواتی رئیس آن است ارسال گردیده و قرار است که دادگاه وی در روز 15 اسفند ماه برگزار شود.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، بازداشت نزدیک به 11 ماه آقای حاج میرزائی در بند مخوف 209 در حالت بلاتکلیفی و تبعید غیر معمول او به زندان گوهردشت کرج را محکوم می کند و از سازمانهای حقوق بشری و انساندوستان جهان برای پایان دادن به شکنجه های جسمی و روحی زندانیان سیاسی در ایران استمداد می طلبد.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

24 آبان 1387 برابر با 14 دسامبر 2008

گزارش وضعیت زندانی سیاسی فوق به سازمانهای زیر ار سال گردید

1-عفو بین الملل

2- شورای حقوق بشر سازمان ملل

3- کمیسر عالی حقوق بشر

4- دیدبان حقوق بشر

5. سازمان جهانی علیه شکنجه


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: