۱۳۸۷ آذر ۱۹, سه‌شنبه

انتقال دانشجوی زندانی به سلول انفرادی با شرایط طاقت فرسا

بنابه گزارشات رسیده از بند 209 زندان اوین ،دانشجوی زندانی هود یازرلو روز 17 آذر ماه به سلول انفرادی منتقل گردید.
دانشجوی زندانی هود یازرلو روز یکشنبه 17 آذرماه بدون هیچ دلیلی و بدون اطلاع قبلی به یکی از سلولهای انفرادی بند مخوف 209 منتقل گردید. آقای یازرلو در سلولی قرار داده شد که فاقد هیچگونه امکانات پوششی بود.در حالت عادی به زندانی برای خواب معمولا 2 عدد پتوهای سربازی داده می شود ولی وقتی که او را به سلول انفرادی منتقل کردند از دادن پتو به او خوداری کردند، و دریچه سلول را در سرمای شدید باز گذاشته بودند و او تمام شبانه روز در معرض سوز سرمای شدید قرار داشت.در این سلول لامپ کم نوری قرار داده شده که نور آن خاص بوده و بر زندانی فشار روحی مضاعفی وارد می کند وهمچنین نور آن امکان خوابیدن را از زندانی سلب می کند. از این سلول بوی متعفنی بر می خیزد که باعث حالت تهوع و سر درد زندانی می شود و شرایط طاقت فرسایی را برای زندانی ایجاد می کند.
هود یازرو بیش از 6 ماه است که در بند مخوف 209 تحت شرایط طاقت فرسایی قرار دارد.
از طرفی دیگر برای تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی بند 209 پنجره های محل استحمام زندانیان را باز گذاشته اند و سوز سرمای شدید و گرم نبودن آب به اندازه کافی زندانیان سیاسی را از استحمام کردن محروم نموده اند.
دانشجوی زندانی هود یازرلو در بدو دستگیری 37 روز در سلول انفرادی قرار داده شد که وضعیت بهداشتی سلول غیر قابل تحمل بود او در آنجا دچار ناراحتی حاد ریه گردید و در اثر این ناراحتی ریه اش عفونی شد بطوری که دائم خلط های او آمیخته به خون بود و همچنان از ناراحتی ریه رنج می برد ولی از درمان جدی او تا به حال خوداری شده است.
در حدود 3 هفته پیش وقتی که دو متخصص ایدز، برادران علائی را به سلول این دانشجو آورده بودند و او این موضوع را به خانواده اش اطلاع میدهد بازجویان وزارت اطلاعات او را ساعتها به بازجوئی بردند و تحت فشارهای طاقت فرسای روحی و جسمی قرار دادند.
لازم به یادآوری است که دانشجوی زندانی هود یازرلو روز 4 خردادماه تلفنی توسط فردی بنام ضرغامی به شعبه 2 دادگاه انقلاب احضار گردید و به جرم اینکه در سفری مادرش راکه برای دیدن خاله اش به شهر اشرف همراهی می کرده است دستگیر نمودند. او به دستور حسن زارع دهنوی معروف به قاضی حداد به سلول انفرادی منتقل گردید و تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات که با نام های مستعار سید و رحمتی هستند قرار گرفت. بازجویان بارها به او تاکید کرده اند که برای انتقام گیری از خانواده اش او را به اینجا آورده اند. بازجویان وزارت اطلاعات همچنین علیه او پرونده ای گشودند و به شعبه 15 دادگاه انقلاب آن را ارسال کردند که توسط صلواتی رئیس این شعبه بر اساس قانون محاربه آقای یازرلو و مادرش خانم نازیلا دشتی را مورد محاکمه قرار داد.
خانم دشتی در جریان قتل عام های زندانیان سیاسی سال 1367 خواهر و برادر خود را که بنام های فریبا دشتی و هود دشتی را از دست داده است. خانم نازیلا دشتی در دهۀ 1360 در حالی که باردار بودند همراه با همسرشان دکتر هانی یازرلو از فعالین سیاسی شناخته شده در ایران سالها در زندان بودن و حتی در آستانه اعدام قرار داشتند.
در بدو دستگیری هود یازرلو تعداد زیادی از شخصیتهای سیاسی،حقوقی،فرهنگی و کارگری ایران خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط این دانشجوی در بند شدند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ادامه بازداشت غیر قانونی این دانشجوی زندانی در بند مخوف 209 وزارت اطلاعات، و انتقال مستمر او به سلولها انفرادی و بکار بردن شیوه های جدید شکنجه علیه این او را محکوم می کند.و از سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عاجل برای آزادی فوری و بی قید وشرط این دانشجوی زندانی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
19 آذر 1387 برابر با 09 دسامبر 2008

وضعیت زندانی فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر
http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193

هیچ نظری موجود نیست: