۱۳۸۷ آذر ۱۸, دوشنبه

روزنامه نگار زندانی در اعتراض به تبعیضات سیستماتیک در روز جهانی حقوق بشر دست به اعتصاب غذا خواهد زد



دهم دسامبر هر سال به عنوان روز جهانی حقوق بشر شناخته می شود اما متاسفانه حقوق بشر با دیدی مافیایی و برخوردی دو گانه از طرف حکومتها و حتی برخی از فعالان حقوق بشر ،آن فعالان که اسم حقوق بشر به خود نهاده اند صورت می گیرد. بطوری که نهادهای بین المللی حقوق بشر و برخی از رسانه های مدعی حقوق بشر مانند صدای امریکا و رادیو فردا و صدای آلمان و فرانسه که افرادی شوینیست ادارکنندگان آنها هستند و تمام اخبار مردم عرب اهواز که خواسته های ملی خود را با شیوه های دمکراتیک مطرح می کنند به صورت سیستماتیک بایکوت خبری می کنند و حتی در برخی موارد اتهامات بی موردی به این مردم نسبت داده می شه.

مردم عرب اهواز و بقیه عربها در ایران که بیشتر استانهای و جزایر جنوبی همچون هرمزگان و بوشهر و خوزستان و جزایر قشم،کیش و بندر لنگه ساکنین زیادی از آنها عرب هستند زیر شدیدترین حملات نژاد پرستانه حکومتی قرار دارند نه حق استفاده از زبان مادری خود را دارند،اسم شهرها و اقلیم و محلات و اماکن تاریخی وتمدنی خود را تحریف کرده اند، فرهنک و تمدن عربی ایرانی آنها مورد هجمه قرار گرفته ،زبان مدارس و مجلات و تلویزیون آنها به زبان عربی نیست ، و لیست بلند بالایی تجاوز به حقوق انسانی این مردم بسی دراز است و مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر که توسط رژیم سابق (رژیم شاهنشاهی) امضاء شده است و هم توسط رژیم جمهوری اسلامی... نقض و زیر پا گذاشته شده و می شود بی آنکه اعتراضی و حمایتی از طرف مجامع بین المللی حقوق بشر نسبت به تجاوز ظالمانه و بی رحمانه حکومت به حقوق مردم عرب در ایران شنیده شود.

به همین خاطر روز دهم دسامبر برای نشان دادن هجمۀ این تجاوز دولتی تصمیم به اعتصاب غذا کرده و از همۀ فعالان در این زمینه دعوت می کنم دست به این اعتصاب غذا بزنند تا تجاوز سیستماتیک حکومتی به مردم عرب در ایران را به جهانیان نشان دهیم .

روزنامه نگار زندانی ،

محمد حسن فلاحیه زاده

16 آذر 1387

انتشار:

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. :003162020193

هیچ نظری موجود نیست: