۱۳۸۷ دی ۴, چهارشنبه

انتقال زندانی سیاسی منصور رادپور به سلولهای انفرادی بند 1

بنابه گزارشات رسیده از بند1 زندان گوهردشت کرج ، زندانی سیاسی منصور رادپور به سلولها انفرادی بند 1 که محل شکنجه زندانیان سیاسی است انتقال داده شد.
آقای منصور رادپور زندانی سیاسی، در حدود دوهفته می باشد که به سلولهای انفرادی بند 1 زندان گوهردشت انتقال داده شده.سلولهای انفرادی این بند که پاسداربندها بعنوان سگ دونی از آن نام می برند .و دارای شرایط وحشتناک و غیر انسانی است که برای تحت شکنجه قرار دادن زندانیان سیاسی بکار برده می شود.شرایط حاکم بر این شکنجه گاه به قرار زیر می باشد:
به شیوۀ مختلف به زندانی دست بند و پابند زده می شود و او رابرای مدتی طولانی در سلول انفرادی رها می کنند / دست بند و پابند و چشم بند زدن به زندانی و تا بیهوش شدن زندانی را با انواع باطومها مورد شکنجه قرار میدهند/ایجاد محدودیت زمانی برای استفاده از توالت( از ساعت 18:00 تا 08:00 حق استفاده از توالت را ندارد)/ زندانی هر سه هفته یک بار حق استفاده از حمام را دارد و اکثرا مواقع آب حمام سرد می باشد/زندانی حق بردن وسائل شخصی را با خود ندارد/ زندانی در طی مدتی که در آنجا بسر می برد از دارو درمان محروم می باشد/ در کلیه نقاط این بند دوربین های مداربسته نصب شده است/زندانی از هواخوری محروم می باشد/ برخورد پاسداربندها با زندانی و حشیانه و غیرانسانی است. و موارد متعدد دیگر.
آقای رادپور نزدیک به 5 ماه است که به بند 1 زندان گوهردشت تبعید شده است این بند معروف به بند آخر خطی ها است و اکثر زندانیان در این بند دچار ناراحتی روحی شدید هستند و خطرناک می باشند. طولانی ترین مدتی است که تا به حال یک زندانی سیاسی به این بند تبعید شده است.
رئیس بند 1 فردی بنام خادم می باشد.این فرد قبل از این رئیس حفاظت و اطلاعات زندان گوهردشت کرج بوده و به خاطر فساد اخلاقی از سمت خود بر کنار گردید.او در حال حاضر رئیس بند 1 شکنجه گاه زندان گوهردشت کرج می باشد.
آقای رادپور از نارحتی شدید کلیوی و گوارشی رنج می برد او همچنین هنگام دستگیری توسط بازجویان وزارت اطلاعات مورد شکنجه وحشیانه قرار گرفت که در اثر این شکنجه ها 2 دنده قفسۀ سینه اش شکسته شد و همچنین کتف او آسیب جدی دید ولی هرگز مورد درمان قرار نگرفت.
آقای منصور رادپور روز 14 مرداد ماه در اعتراض به شرایط غیر انسانی و رفتارهای وحشیانه با زندانیان سیاسی اقدام به اعتصاب غذا نمود .او در سومین روز اعتصاب غذا روز 16 مرداد ماه به بند سپاه که توسط بازجویان وزارت اطلاعات اداره می شود انتقال داده شد آقای رادپور به مدت 28 روز در سلولهای انفرادی بند سپاه زندانی بود و در طی مدت بازداشت مورد
بازجویی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت، بازجویان در طی بازجوئی او را تحت شکنجه های فیزیکی و روحی قرار دادند.و علیه وی پرونده ای سازی کردند . سپس او را به دادگاه انقلاب کرج منتقل کردند
آقای رادپور در تاریخ 2 شهریور ماه در شعبه 1 دادگاه انقلاب توسط فردی بنام عاصف حسینی مورد محاکمه قرار گرفت و به 5 سال زندان محکوم شد.این در حالی است که نزدیک به یک سال ونیم در این زندان بازداشت بوده و محکومیت وی 3 تعیین شده بود. ادو در جریان اعتراضات کارگری دستگیر گردید. او هچنین ازداشتن وکیل و حق دفاع از خود در این دادگاه محروم بود.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران، انتقال مجدد این زندانی سیاسی به سلولها انفرادی بند 1 که محل شکنجه زندانیان است را محکوم می کند و نسبت به خطر جدی که متوجه جان این زندانی است هشدار میدهد.واز سازمانهای حقوق بشر خواستار دخالت برای پازان دادن به شکنجه زندانیان سیاسی در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
4 دی 1387 برابر با 24 دسامبر 2008

وضعیت زندانی فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://hrdai.blogspot.com
http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193

هیچ نظری موجود نیست: