۱۳۸۷ دی ۲, دوشنبه

بهنود شجاعی در آستانه اعدام قرار دارد

بنابه گزارشات رسیده بهنود شجاعی زندانی محکوم به مرک امروز با تایید مجدد حکم اعدام توسط شعبه 74 کیفری تهران در آستانه اعدام قرار دارد.
پرونده بهنود شجاعی که گفته می شود با رضایت خانواه مقتول که با استشهاد کتبی برای بررسی مجدد به دادگاه شعبه 74 ارجاع داده شد. این پرونده که مدتی در این شعبه مورد بررسی قرار داشت، و مراجعات مکرر خانواده و وکلای او تقریبا بصورت روزانه به این شعبه و هر روز به آنها گفته می شد که روز بعد مراجعه نمایند. نهایتا امروز به آنها اطلاع داده شد که شور این دادگاه رای به اجرای حکم داده است.افرادی که امروز رای به اجرای حکم اعدام بهنود شجاعی دادند به قرار زیر می باشد 1. تردست رئیس شعبه 74 ،باقری، شکر بیگی،نوری کیا و نصیری می باشند.
تردست رئیس شعبه 74 دادگاه کیفری در جواب اینکه به خواست جامعه بین المللی چه جوابی خواهید داد او گفت : به خاطر اینکه احکام دادگاه های ما متزلزل نشه ما کاری به اعتراضات بین المللی نداریم .
از طرفی دیگر مرتضوی طی نامه ای در تاریخ 25 آبان ماه به اجرای احکام خواستار اجرای حکم اعدام بهنود شجاعی در تاریخ 4 دی ماه شده بود.
علیرغم اعتراصات گسترده محافل بین المللی و حقوق بشری در بالاترین سطوح و نوشتن نامه به علی خامنه ای و شاهرودی برای لغو این حکم، ولی به نظر می رسد که علی خامنه ای به شاهرودی منتصب خود دستور داده است در تعارض با خواست جامعۀ بین المللی که برای متوقف کردن حکم اعدام کودکان در ایران، حکم اعدام بهنود شجاعی اجرا گردد. مسئولیت این اعدام به عهده شخص خامنه ای می باشد .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی ایران، اجرای حکم اعدام بهنود شجاعی که بر خلاف و در تعارض مستیقم با خواست بین المللی است را محکوم می کند و شخص علی خامنه ای را مسئول اجرای این حکم می داند. و لز دبیر کل سازمان ملل برای پایان دادن به اعدامهای تقریبا روزانه در ایران برونده نقض حقوق بشر این رژیم را به شورای امنیت ملل متحد ارجاع نماید.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
02 دی 1387 برابر با 22 دسامبر 2008

شرایط زندانی فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://hrdai.blogspot.com
http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel

هیچ نظری موجود نیست: