۱۳۸۷ آذر ۱۰, یکشنبه

خانم گلرو دانشجوی زندانی در طی 2 روز گذشته 2 بار به بهداری زندان انتقال داده شد



بنابه گزارشات رسیده از بند زنان زندان اوین خانم مهدیه گلرو دانشجوی زندانی در طی روزهای گذشته دو بار به بهداری زندان انتقال داده شد.

خانم مهدیه گلرو در اعتراض به دستگیری و انتقال غیر قانونی خود به بند زنان زندان اوین و رفتارهای وحشیانه و غیر انسانی از روز شنبه 9 آذر ماه اعتصاب غذای تر خود را به اعتصاب غذای خشک تبدیل نموده است. روز یکشنبه 10 آذر ماه بدستور وزارت اطلاعات خام گلرو را در بند زنان بیهوش نمودند و به بهداری زندان منتقل کردند. وضعیت جسمی ایشان به غایت وخیم گزارش شده است. فشارها تهدیدها از طرف بازجویان وزارت اطلاعات به نحو جنون آمیزی علیه این نانشجوی محروم از تحصیل شدت یافته است و در اثر این فشارها او را ناچار به اعتصاب غذای خشک نموده اند. خانم گلرو( روز گذشته در جواب یکی از زندانبانان که گفته بود اعتصاب غذا غیر قانونی است) ،گفت:که برای بدست آوردن حقوق انسانی خود دست از امیال حیوانی برداشته ام

وزارت اطلاعات از طرق مختلف فشارها را علیه این دانشجو شدت بخشیده و علاوه بر فشارهای مستقیم که از طرف وزارت اطلاعات وارد می شود فشارهایی از طرق دیگر بر این دانشجو وارد می کند وعلیه این دانشجوی محروم از تحصیل یک جنک روانی را پیش می برد.

گزارشات حاکی از خانواده های 3 دانشجوی زندانی دیگر سعید فیض الله زاده، صادق شجاعی و مجید دری حاکی از ادامه اعتصاب غذای تر آنها است

لازم به یاد آوری است خانم مهدیه گلرو همراه با 3 دانشجوی متحصن در دانشگاه علامه بنام های سعید فیض الله زاده،صادق شجاعی و مجید دری که از روز شنبه 2 آذر ماه در اعتراض به ادامه محرومیت آنها از تحصیل اقدام به تحصن نمودند . آنها در طی مدتی که در دانشگاه متحصن بودن بدستور وزارت اطلاعات و آخوندی بنام شریعتی که رئیس این دانشگاه می باشد و از عوامل اطلاعاتی بوده، که توسط سیدی رئیس حراست دانشگاه و دهقان معاون وی دستورات آنها اجرا می گردید. چندین بار به دنشجویان یورش برده و آنها را مورد ضرب و شتم و اهانت قرار دادند. تا اینکه بامداد سه شنبه 5 آذر ماه با یورش دهقان و تعداد زیادی از افراد حراست به نیروهای وزارت اطلاعات در خارج از داشنگاه تحویل داده شد. گفته می شود دستور دستگیری توسط دری نجف آبادی صادر گردیده و توسط حسن زاره دهنوی معروف به قاضی حداد حکم بازداشت صادر گردید و دانشجویانی که تنها جرم آنها که خواستار ادامه تحصیل بودند روانه زندان اوین می کند.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران، نسبت به وضعیت حاد جسمی خانم مهدیه گلرو که تا به حال 3 بار به بهداری زندان اوین منتقل شده و وضعیت جسمی 3 دانشجوی زندانی دیگر اعلام خطر می کند.و از تمامی انساندوستان جهان و سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عاجل برا آزادی فوری و بی قید وشرط دانشجویان زندانی محروم از تحصیل است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

10 آذر 1387 برابر با 30 نوامبر 2008

وضعیت دانشجویان زندانی فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. :003162020193

هیچ نظری موجود نیست: