۱۳۸۷ دی ۲, دوشنبه

دانشجوی زندانی همچنان در شرایط طاقت فرسا و غیرانسانی در سلول انفرادی نگهداری می شود

بنابه گزارشات رسیده از بند 209 زندان اوین ، دانشجوی زندانی هود یازرلو همچنان در سلول انفرادی که با شرایطی طاقت فرسا و غیر انسانی نگهداری می شود که وضعیت جسمی او را در شرایط سختی قرار داده است.
دانشجوی زندانی هود یازرلو روز یکشنبه 17 آذرماه بدون هیچ دلیلی و بدون اطلاع قبلی به یکی از سلولهای انفرادی بند مخوف 209 منتقل گردید. در سلولی که داری پنجره کوچکی است که در بالای آن قرار دارد، آن پنجره دائم باز نگه داشته شده و در سرمای شدید که شبها تا چند درجه زیر صفر می رسد قرار داده اند.این سلول همچنین فاقد هیچگونه امکانات گرمایی نیست . از طرفی دیگر پوشش لازم برای خواب در اختیار آنها قرار داده نمی شود. سوز سرمای شدید او را در شرایط غیر قابل تحملی قرار داده است و شدت سرما به حدی است که باعث رنگ پریدگی چهره او گردیده است . بازجویان وزارت اطلاعات نه تنها امکانات پوششی در اختیار او قرار نمی دهند بلکه از گرفتن لباسها گرم از خانواده وی خوداری می کنند. بازجویان وزارت اطلاعات با این شیوه او را بصورت مستمر تحت شکنجه خود دارند.
دانشجوی زندانی هود یازرلو در بدو دستگیری 37 روز در سلول انفرادی قرار داده شد که وضعیت بهداشتی سلول غیر قابل تحمل بود او در آنجا دچار ناراحتی حاد ریه گردید و در اثر این ناراحتی ریه اش عفونی شد بطوری که خلط های او آمیخته به خون بود و همچنین از ناراحتی ریه رنج می برد اما از درمان جدی او تا به حال خوداری شده است.
از طرفی دیگر برای تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی وضعیت غذایی آنها را به لحاظ کمی و کیفی تا حد زیادی کاهش داده اند.
دانشجوی زندانی هود یازرلو وارد هفتمین ماه بازداشت خود در بند مخوف 209 زندان اوین شد.
وقتی که خانواده او علت نگهداری فرزندشان در سرمای شدید از بازجوی مربوطه سئوال کردند : او گفت شرایطی که از قبل وجود دارد و هست و ما کاری غیر از این انجام نمی دهیم .
ملاقاتها ی او بصورت کابینی و در حضور بازجویان وزارت اطلاعات صورت می گیرد. به او اجازه داده نمی شود که وضعیت و شرایط خودش را با خانواده اش در میان بگذارد وبازجو هنگام ملاقات در کنار او ایستاده است ودائم به او تذکر می دهد که این موضوع را نباید بگویی.همچنین برخورد بازجویان با خانواده آقای یازرلو هنگام ملاقاتهای کابینی امرانه و تهدید آمیز است.
لازم به یادآوری است که دانشجوی زندانی هود یازرلو روز 4 خردادماه هنگامی که توسط فردی بنام پورسیف معروف به ضرغامی به دادگاه انقلاب فراخوانده شد و به دستور حسن زارع دهنوی بازداشت و به سلولها انفرادی بند مخوف 209 منتقل گردید. علت دستگیر دانشجوی زندانی هود یازرلو مسافرت و همراهی کردن مادرش که بصورت قانونی به قرارگاه اشرف برای دیدن خاله اش که هیچگاه او را ندیده بود می باشد. او در طی مدتی که در سلولهای انفرادی بند 209 در بازداشت بود تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات که با نام های مستعار سید و رحمتی هستند قرار گرفت. بازجویان بارها به او تاکید کرده اند که برای انتقام گیری از خانواده اش او را به اینجا آورده اند. بازجویان وزارت اطلاعات همچنین علیه او پرونده ای ساخته اند و به شعبه 15 دادگاه انقلاب فرستادند ،که توسط صلواتی رئیس این شعبه بر اساس قانون محاربه آقای یازرلو و مادرش خانم نازیلا دشتی را مورد محاکمه قرار دادند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ادامه بازداشت غیر قانونی این دانشجوی زندانی در بند مخوف 209 وزارت اطلاعات، و انتقال مستمر او به سلولها انفرادی و بکار بردن شیوه های جدید شکنجه علیه این او را محکوم می کند.و از سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عاجل برای آزادی فوری و بی قید وشرط این دانشجوی زندانی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
03 دی 1387 برابر با 23 دسامبر 2008

وضعیت زندانی فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193

هیچ نظری موجود نیست: