۱۳۸۷ آذر ۲۱, پنجشنبه

بازداشتها و احضارها اعضای خانواده نبوی توسط بازجویان وزارت اطلاعات



بنابه گزارشات رسیده از بند زنان زندان اوین ، خانم حمیده نبوی چاشمی زندانی سیاسی که به دلیل اینکه قصد شرکت کردن در مراسم بیستیمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی سال 1367 را داشت دستگیر و به یک سال زندان محکوم گردید ،مدتی پیش او را به شعبه 36 دادگاه انقلاب(دادگاه تجدید نظر) فرآخوانده شد و تایید حکم یکسال زندان را به وی ابلاغ کردند.

خانم نبوی در حال حاضر در بند زنان زندان اوین بسر می برد او در کنار زندانیان عادی و خطرناک قرار داده شده است و دادگاه تجدید نظر از ابلاغ حکم یک سال زندان وی به زندانبان زندان اوین خوداری می کند. خانم نبوی در جریان پروسه پرونده سازی و به محاکمه کشیدن از حق دفاع و وکیل برخوردار نبوده. و فقط در طی چند روز در شعبه 36 دادگاه انقلاب (دادگاه تجدید نظر) حکم یک سال او تایید گردید ، برخورد فردی که خود را قاضی می نامید با خانم نبوی توهین آمیز و غیر انسانی بود.

رویا فرزند 5 ساله او بدلیل اینکه شاهد دستگیری و برخورد خشونت آمیز و وحشیانه مامورین وزارت اطلاعات با مادرش بوده در شرایط روحی بدی قرار دارد و دائم برای مادرش بی قراری می کند.

از طرفی دیگر وزارت اطلاعات فشارها و تهدیدات خود را علیه سایر اعضای این خانواده شدت بخشیده است. در طی هفته های گذشته تعداد زیادی از اعضای خانوداده نبوی که در شهر سمنان ساکن هستند به ستاد خبری وزارت اطلاعات سمنان برده شدند و ساعتها مورد بازجویی قرار گرفته اند، در طی بازجوییها، بازجویان وزارت اطلاعات رفتاری وحشیانه و غیر انسانی با آنها داشتند و آنان را تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داده اند و پس از بازجوئی چندین روز آنها را در سلولهای انفرادی قرار داده اند. این روند مرتبا علیه اعضای خانواده نبوی بکار برده می شود. بازجویی که اعضای این خانواده را مورد بازجوئی و شکنجه قرار میدهند فردی بنام برهانی است که در آخرین بازجوئی که از یکی از اعضای این خانواده بعمل آورده است با تهدید به او می گوید :که ما شما را آوردیم که با شما اتمام حجت کنیم. همچنین نام مستعار بازجویان دیگر وزارت اطلاعات که در تهدید ،فشار و اذیت وآزار این خانواده مستقیما شرکت دارند وحید نیا و عرفانی می باشند.

آقای سید ظهور نبوی عضو دیگر این خانواده که بدلیل نوشتن سلسله مقالاتی در مجله سراسری سرزمین آریائی به 4 سال زندان محکوم شده است و در حال حاضر در بند 350 زندان اوین زندانی است. ونزدیک به 4 هفته می باشد که ایشان و سایر زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین را از ملاقات با خانواده هایشان محروم کرده اند.

وزارت اطلاعات وکلا ی آنها را تحت فشار قرار داده است که از اطلاع رسانی در مورد شرایط آقای نبوی و سایر زندانیان سیاسی که در رابطه با شرکت در مراسم قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 در زندان بسر می برند خوداری کنند .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، ادامه بازداشت،محکومیت سنگین و ایجاد شرایط غیر انسانی علیه خانم نبوی در زندان و تحت فشار قرار دادن خانوادۀ او را محکوم می کند و از سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای آزادی فوری و بی قید و شرط این زندانی است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

22 آذر 1387 برابر با 12 دسامبر 2008

شرایط زندانی فوق به سازمانهای زیر گزارش شد

1-عفو بین الملل

2- شورای حقوق بشر سازمان ملل

3- کمیسر عالی حقوق بشر

4- دیدبان حقوق بشر

5. سازمان جهانی علیه شکنجه


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: