۱۳۸۷ آذر ۲۶, سه‌شنبه

قوانین زن ستیز حاکم باعث خودکشی 2 زن جوان گردید



بنابه گزارشات رسیده از 2 بیمارستان تهران بین روزهای شنبه تا سه شنبه یک دختر و یک زن جوان اقدام به خودکشی نمودند که منجر به مرک هر دوی آنها گردید.

خانم فاطمه مرادی 19 ساله متاهل ، و دارای یک دختر بچه1 ساله بنام مریم بود. روز یکشنبه 24 آذر ماه اقدام به خودسوزی نمود. همسایه های آنها وقتی به بوی سوختگی پی بردند و متوجه شدند که خانم مرادی اقدام به خودسوزی نموده است او را بلافاصله به بیمارستان خمینی (هزار تخت خوابی سابق ) منتقل کردند. خانم مرادی بدلیل سوختگی شدید روز سه شنبه 26 آذر ماه جان خود را از دست می دهد.

روز دوشنبه 25 آذر ماه دختر خانمی بنام راضیه 21 ساله با خوردن مقدار زیادی قرص اقدام به خودکشی کرد و پس از آگاهی یافتن اطرافیانش از اقدام او ،وی را به بیمارستان لقمان حکیم تهران منتقل کردند و ساعاتی بعد او در این بیمارستن جان سپرد.

طبق آمارهای اعلام نشده ، خود کشی در بین زنان ایرانی روز به روز در حال افزایش است به گونه ای که به حدود 6 نفر در 100000 نفر میرسد. میزان خودکشی در بین دختران ایرانی بیشتر از زنان است به گونه ای که این نسبت به 2 برابر می رسد. بیشترین میزان خودکشی در گروه سنی 30-16ساله روی میدهد. شیوه های خودکشی در ایران به ترتیب زیر صورت می پذیرد:خودسوزی خوردن قرص ،خوردن سموم شیمیایی ،خودزنی و موارد دیگر

علت اکثر خودکشیها در بین دختران و زنان جوان وجود قوانین ضد زن و تبعیض آمیز که راه هرگونه خشونت علیه آنها را باز می گذارد و حق دفاع را از آنها سلب می کند ، سرکوب و اختناق شدید حاکم که بر روی دختران وزنان جوان متمرکز می باشد و با بکار بردن کلماتی مانند بد حجابی و غیره به سرکوب غیر انسانی خود مشروعیت می بخشند ، محروم کردن آنها از اشتغال و ایجاد وابستگی اقتصادی که فشار عمده آن بر روی دوش زنان می باشد،و موارد متعدد دیگر

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، قوانین ضد زن و تبعیض آمیز جنسیتی علیه دختران و زنان و اهنتهای روزانه و هتک حرمت آنها که خود عامل اصلی افزایش تعداد خودکشیها در ایران است را محکوم می کند و خواستار لغو تمامی قوانین تبعیض آمیز و ضد بشری در ایران است .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

27 آذر 1387 برابر با 17 دسامبر 2008


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: