۱۳۸۷ دی ۱, یکشنبه

قتل یک زندانی در زیر شکنجه و انتقال زندانی دیگر برای اعدام



بنابه گزارشات رسیده از زندان مرکزی اصفهان معروف به زندان دستگرد،روز یکشنبه اول دی ما یک زندانی بنام علی صادقی در اثر شکنجه جان سپرد و زندانی دیگری بنام حمید حیدری 29 ساله برای به اجرا در آوردن حکم اعدام به سلول انفرادی انتقال داده شد.

زندانی محمد صادقی 35 ساله در حدود 23 روز پیش دستگیر و به بازداشتگاه دایره میارزه با مواد مخدر اصفهان انتقال داده شد. او به اتهام حمل مواد مخدر دستگیر شده بود. بنابه گفته هم بندیان وی ، آقای صادقی ماجرای بازداشت و شکنجه شدن را برای آنها توضیح داده بود.آقای صادقی به هم بندیانش گفته بود که در طی مدتی که در دایره مبارزه با مواد مخدر اصفهان زندانی بوده تحت شکنجه های وحشیانه قرار داشته که در اثر این شکنجه ها کلیه های او بشدت آسیب دیده بود و دچار خونریزی می گردد او همچنین از ناحیه شکم دچار ناراحتی شدید شده بود.

زندانی فوث الذکر در حدود 3 الی 5 روز پیش به قرنطینه زندان مرکزی اصفهان منتقل گردید. از بدو انتقال او به قرنطینه زندان از درد شدید و خونریزی رنج می برد. و بارها خواستار مداوی خود بود و لی به حرفها این زندانی توجه نمی شد تا اینکه وضعیت او به وخامت می گرایید و به بهداری زندان منتقل گردید. علیرغم خونریزی شدید داخلی از انتقال او به بیمارستانهای شهر و مداوی جدی او خوداری کردند، تا اینکه روز یکشنبه اول دی ماه در بهداری زندان جان سپرد.

از طرفی دیگر روز یکشنبه اول دی ماه ، حمید حیدری 29 ساله برای اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی منتقل گردید. آقای حیدری 5 سال است که در بند 4 زندان دستگرد زندانی است. او به اتهام قتل در زندان بسر می برد.

این زندانی برای دومین بار است که به پای چوبه دار برده می شود . بار اول خانواده مقتول به شرط اینکه مبلغ دیه را بپردازد مهلتی به وی داده شد. مبلغ دیه تعیین شده 900 میلیون تومان می باشد. و خانواده این زندانی تمام تلاش خود را بکار برد ولی تا به حال قادر به تامین مبلغ کل دیه نشده است و این زندانی مجددا به سلول انفرادی انتقال داده شد.در صورت عدم رضایت خانواده مقتول او در روزهای آینده اعدام خواهد شد.

نقش قوه قضائیه در چنین پرونده های بصورت انتقام گیری است و نه بر مبنای قضاوت بی طرفانه است و از طرفی دیگر قوه قضائیه تمام سعی و تلاش خود را بکار می برد که خانواده های مقتول رااز رضایت دادن باز دارد تا زندانی را اعدام نماید. این اعدامها دارای اهداف سیاسی است که همانا ایجاد رعب و وحشت در بین مردم است.

اعدامهای زندانیان سیاسی،اعدم کودکان،اعدامهای دست جمعی و سنکسار با تایید و دستور شاهرودی رئیس قوه قضائیه صورت می پذیرد، که بر خلاف قوانین و معاهدات بین المللی است و این فرد تا به حال در مواد بیشماری مرتکب نقض قوانین و معاهدات بین المللی گردیده است. نقض قوانین و معاهدات بین المللی و ارتکاب جنایتهای در ابعاد گسترده که بصورت روزانه در ایران روی میدهد، خود بعنوان جنایت علیه بشریت محسوب می گردد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، قتل زندانیان بی دفاع در زیر شکنجه و اعدامهای لاینقطع در ایران را محکوم می کند و از دبیرکل سازمان ملل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و سایر سازمانهای حقوق بشر و مراجع بین المللی برای پایان دادن به جنایتهای این رژیم که تقریبا روزانه و با اشکال مختلف علیه مردم ایران روا داشته می شود. برای اجرائی کردن و رعایت قوانین بین المللی خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

اول دی 1387 برابر با 21 دسامبر 2008

وضعیت زندانیان فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: