۱۳۸۷ آذر ۱۲, سه‌شنبه

عدم انتقال و رسیدگی پزشکی جان 2 زن زندانی را در زندان گوهردشت کرج گرفت

بنابه گزارشات رسیده از بند 7 زنان زندان گوهردشت کرج، یکی از زنان زندانی روز سه شنبه شب 5 آذر ماه وضعیت جسمی اش به وخامت می گرایید، ولی زندانبانان از انتقال او به بهداری زندان خوداری می کنند و بامداد چهارشنبه جان می سپارد.
زن زندانی که روز سه شنبه 5 آذر ماه جان می سپارد . خانم آمنه فلاح آزاد نام دارد و سن او در حدود 30 سال بود. خانم فلاح آزاد،سه شنبه شب وضعیت جسمی اش رو به وخامت می گرایید و و قتی که از زندانبان می خواهد که او را به بهداری زندان منتقل کنند به وضعیت اوتوجهی نمی شود و به او گفته می شود که تا صبح باید صبر کند ،او از بدو غروب از درد به خود می پیچد . سایر زندانیان زن نسبت به عدم انتقال او به بهداری اعتراض می کنند که با تهدیدات زندانبانان مواجه می شوند. خانم آمنه فلاح آزاد اخیرا دستگیر شده بودند.و گفته می شود که همسر خانم فلاح آزاد از زندانبانان شکایت نموده است. او بعد از ظهر روز سه شنبه با همسرش ملاقات داشته و وضعیت جسمی او خوب بوده و او سابقه بیماری و یا ناراحتی قبلی نداشته.
مرک این زندانی با روز اعدام خانم فاطمه حقیقت پژوه همزمان بود و او از هم بندیان ایشان بودند.
لازم به یادآوری است که در طی چند هفتۀ اخیر این دومین زن زندانی است که در اثر عدم انتقال به بهداری زندان جان خود را از دست می دهد. قبل از این خانم فرحناز خدا دادی 38 ساله به همین شیوه در زندان در می گذرد. خانم خدادادی از غروب تا نزدیک صبح از درد رنج می کشید ولی زندانبانان به او گفته بودند ما صبح می توانیم ترا به بهداری زندان منتقل کنیم.
شیوه های عدم درمان و انتقال به مراکز پزشکی از رویه معمول زندانبانان است، و از این طریق سعی دارند که بر زندانیان فشار مضاعف وارد کنند. علی حاج کاظم وعلی محمدی رئیس و معاون زندان گوهردشت کسانی هستند که از درمان زندانیان ممانعت می کنند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، مرک دو زن زندانی در مدت بسیار کوتاه بدلیل عدم انتقال و رسیدگی پزشک جان خود را از دست داده اند را به عنوان یک جنایت محکوم می کند. و از سازمانهای حقوق بشری خواستارتشکیل یک هیئت تحقیق بین المللی برای رسیدگی به اعمال غیر انسانی که در زندانهای ایران روی میدهد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
12 آذر 1387 برابر با 02 دسامبر 2008

مرک 2 زندانی زن را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر
http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193

هیچ نظری موجود نیست: