۱۳۸۹ مهر ۸, پنجشنبه

احضار،بازجویی ،پرونده سازی وتهدید به بازداشت دختر خانم بهرامی


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"خانم بنفشه نایب پور دختر زهرا بهرامی ایرانی –هلندی تبار از دستگیر شدگان روز عاشورا به دلیل دفاع و پیگیری وضعیت مادرش به اداره اطلاعات کرج احضارشد.

روز چهارشنبه 7 مهر ماه خانم بنفشه نایب پور دختر زهرا بهرامی ایرانی-هلندی تبار به اداره اطلاعات کرج احضار شد و برای مدت 3 ساعت مورد بازجویی یکی از بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفت.بازجوی مربوطه با تحکم به خانم نایب پور می گفت :تو به ما تعهد دادی که با رسانه ها مصاحبه نکنی ،میدونی با این مصاحبه ها چه ضربه ای به نظام زده ای ،افکار عمومی مردم هلند را بر علیه نظام و قوۀ قضاییه برانگیختی. این فرد در ادامه صحبتهای خود گفت : من باید شما را بازداشت کنم ولی برای شما پرونده ای درست کرده ایم و آن را به دادگاه ارسال خواهیم کرد و به زودی بازپرس در اداره اطلاعات شما را مورد بازجویی قرار خواهد داد.بازجوی وزارت اطلاعات سئوالاتی در مورد خانم ستوده و چگونگی تماس با او را مطرح کرد و دائم تاکید می کرد که چرا وکلای مورد دار را به عنوان وکیل مادرتان انتخاب می کنید.

بازجوی وزارت اطلاعات در ادامه صحبتهای خود به خانم نایب پور گفت: «من با مدرک ودلیل با سفارت هلند صحبت کردم واثابت کردیم که مادرت مجرم است».

بازجوی وزارت اطلاعات لیستی از سئوالات را مقابل خانم نایب پور قرار داد و او می بایست به سئوالات آنها را بصورت کتبی و با دست خط خودش پاسخ می داد.بازجو در ادامه تهدیدات و برای مرعوب کردن و پرونده سازی علیه خانم نایب پور گفت: ما مدرک داریم که شما با مادرتون در اعتراضات شرکت کرده اید و بخصوص دراعتراضات روز عاشورا شرکت داشته اید.

به نظر می آید که وزارت اطلاعات با سندسازی جعلی که تا به حال علیه زندانیان سیاسی بکار برده است سعی دارد که دولت هلند را فریب دهد که خانم بهرامی یکی از اعضای باند بین المللی مواد مخدر می باشد و با نشان دادند اعترافات اجباری و فیلم های ساختگی و همچنین پاسپورتهای جعلی و اینکه او در انفجار شهر شیراز شرکت داشته است زمینه سازی برای صدور حکم اعدام او را مهیا نماید.در این راستا سفیر رژیم در شهر لاهه این مدارک را برای فریب افکار عمومی در اختیار تعدادی از رسانه های هلند قرار داده است.البته بازجویان وزارت اطلاعات تا به حال از این شیوه کثیف و ضد بشری تعدادی از زندانیان سیاسی را با شکنجه وادار به اعترافات تلویزیونی علیه خود نموده اند.

اما وزارت اطلاعات تا به حال به دولت هلند اجازه نداده است که با خانم بهرامی شهروند ایرانی – هلندی تبار دیداری در سفارت هلند و با حضور نماینگان سازمانهای حقوق بشری بین المللی داشته باشد تا واقعیت ها را از زبان خانم بهرامی بشنود .

در روزهای اخیر تماسهای تلفنی خانم بهرامی با خانواده اش بسیار محدود شده است و هنگام تماس یکی از بازجویان وزارت اطلاعات کنار او قرار دارد و او قادر به صحبت کردن راحت نیست.خانم بهرامی در حال حاضر وکیل ندارد و وکلایی که قبلا وکالت او را به عهده گرفته بودند خانم ستوده در بازداشت می باشد و وکالت نامه ای که خانم بهرامی به آقای طباطبایی داده بود توسط صلواتی در صحن دادگاه در مقابل چشمان وکیل و خانم بهرامی پاره کرد.

لازم به یادآوری است که خانم بهرامی از دستگیر شدگان اعتراضات گسترده روز عاشورا است. بازجویان وزارت اطلاعات ابتدا او را متهم به شرکت در تظاهرات روز عاشورا ، ارسال گزارش خبری اعتراضات به رسانه های خارج کشور و عضویت در انجمن پادشاهی و اتهامات دیگر نمودند. ولی بعد از اعتراض وزارت امورخارجه و توجه رسانه های جمعی هلند نسبت به این موضوع اتهامات دیگری به آن افزوده شد که از جمله آنها داشتن مواد مخدر و اخیرا داشتن پاسپورت جعلی اسپانیایی می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،اتهامات جعلی که به زندانیان سیاسی در ایران نسبت داده می شود را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

8 مهر 1389 برابر با 30 سپتامبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

وزارت امور خارجه هلند

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

گزارشگران ویژه زنان، شکنجه و دستگیریهای خودسرانه سازمان ملل متحد

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: