۱۳۸۹ شهریور ۱۷, چهارشنبه

یورش باند مافیای علی حاج کاظم به یکی از مدافعین زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت کرج

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی عباس توکلی برازجانی که به جرم درگیری با نیروی انتظامی در بند 6 زندان گوهردشت کرج زندانی است مورد یورش باند مافیایی زندان قرار گرفت و از ناحیۀ قرنیه چشم چپ و دست چپ مورد اصابت چاقوی مهاجمین قرار گرفت و بشدت زخمی شد.

روز گذشته 16 شهریورماه حوالی ساعت 14:00 بعد از ظهر چند تن از باند مافیای و از خبرچینهای علی حاج کاظم در بند 6 زندان گوهردشت کرج به زندانی عباس توکلی برازجانی یورش بردند و قصد قتل او را داشتند.مهاجمین با چاقو به وی حمله ور شدند. یکی از مهاجمینی که آقای توکلی را مورد تهاجم قرار داد فردی بنام سعید یزدانی است که بنابه گفته خودش از بستگان علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت کرج می باشد.

علیرغم جراحت عمیق دست او در اثر ضربه چاقوی مهاجمین و زخمی شدن قرنیه چشم چپش اما از درمان وی به بهانه نبود متخصص خوداری کردند. خطر جدی وجود دارد که چشم او دچار عفونت شود.

در پی حمله دیروز به زندانی عباس توکلی ،صبح امروز 17 شهریور ماه او را به بازرسی زندان فراخواندند و مدت طولانی وی را مورد بازجویی و تهیدد به تشکیل پرونده جدید نمودند. مهاجمین که در دفتر بازرسی زندان حاضر شده بودند در مقابل چشمان رئیس بازرسی زندان( رضا ترابی) آقای توکلی را مورد تهدید و توهین قرار دادند. ولی رضا ترابی به حمایت از مهاجمین برخواست و از آنها دفاع کرد و به آقای توکلی اعلام کرد که او را به بند1 معروف به بند آخر خطیها منتقل خواهد کرد.

آقای توکلی در جریان یورش پاسدار بندها و بخصوص افسر کشیک پاسدار اکبری سلیم معروف به شیخ به معلم زندانی رسول بداقی به دفاع از او برخواست و از وی حمایت نمود. او همچنین هنگامی که رهبران بهایی را به این بند منتقل کرده بودند و باند مافیای قصد توهین به آنها را داشت به دفاع از آنها بر خواست و قطعانه در مقابل توهینهای باند مافیای زندان از رهبران بهایی دفاع نمود.

به دلیل دفاع از زندانیان سیاسی که مورد تهاجم پاسداربندها و باندهای مافیای قرار گرفته بودند او چند بار توسط اطلاعات زندان و بازرسی و حتی توسط علی حاج کاظم مورد بازخواست قرار گرفته بود و وی را تهدید کرده بودند که در صورت دفاع و یا هم صحبتی با زندانیان سیاسی عواقب وخیمی متوجهش خواهد شد.

لازم به یادآوری است که زندانی عباس توکلی برازجانی در سال 1387 در پی یورش مامورین نیروی انتظامی به منزلشان و شلیک گلول به گردن خاله اش ،خانم سودابه شادپور 50 ساله که بشدت زخمی شده بود.همراه با تمامی اعضای خانواده اش دستگیر و برای مدت طولانی در آگاهی شاهپور تحت شکنجه های وحشیانه قرار گرفتند. برادرش امیر حسین توکلی برازجانی 33 ساله در زیر شکنجه های وحشیانه به قتل رسید.مامورین آگاهی شاهپور، خانم مهین شادپور 62 ساله( مادر عباس و حسین توکلی) را وادار کردند که برگه ای امضاء کند که در آن ذکر شده است که فرزندش در اثر نارحتی ریه فوت کرده است و از کسی شکایتی ندارد واز او رضایت گرفتند. زندانی عباس توکلی 26 مرداد ماه بطور ناگهانی بدون داشتن وکیل انتخابی به شعبه 71 کیفری برده شد و توسط فردی بنام نورالله عزيزمحمدي به اتهام درگیری با نیروی انتظامی محاکمه و به مرگ محکوم شد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

17 شهریور 1389 برابر با 8 سپتامبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: