۱۳۸۹ شهریور ۲۵, پنجشنبه

برای چندمین بار دادگاه بازاری زندانی پس از 10 ماه بلاتکلیفی در شکنجه گاه 209 به تعویق افتاد

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" برای چندمین بار دادگاه بازاری زندانی محمد بنازاده امیرخیزی پس از 10 ماه بلاتکلیفی که در شرایط سخت و طاقت فرسایی در شکنجه گاه مخوف 209 زندان اوین قرار دارد به تعویق افتاد.

بازاری زندانی قرار بود که روز شنبه 6 شهریور ماه در شعبه 15 دادگاه انقلاب توسط صلواتی قاضی فرمایشی مورد محاکمه قرار گیرد ولی در آخرین لحظات با بهانه های واهی دادگاه او به 4 مهرماه به تعویق افتاد.یکی از شیوه های ضد انسانی صلواتی قاضی فرمایشی دادگاه های ولی فقیه علی خامنه ای برای تحت فشار روحی قرار دادن و طولانی تر کردن مدت بازداشت و بلاتکلیفی زندانیان سیاسی در بند 209 اقدام به تعویق چند باره دادگاه می نماید.

بازاری زندانی محمد بنازاده امیرخیزی از معدود زندانیان سیاسی است که نزدیگ به 10 ماه است در شکنجه گاه مخوف بند 209 زندانی است. او در طی مدت بازداشت توسط سربازجویان وزارت اطلاعات با نام مستعار علوی و سعید شیخان مورد شکنجه های قرون وسطایی برای گرفتن اعترافات تلویزیونی و پرونده سازی دروغین جهت صدور احکام سنگین قرار داشت. آقای امیرخیزی از داشتن ملاقات حضوری با خانواده اش محروم است.خانواده او بارها به جعفری دولت آبادی دادستان تهران برای داشتن ملاقات حضوری با عزیزشان مراجعه کردند ولی او از دادن جواب مشخصی به آنها خوداری می کند.عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران هماهنگ با بازجویان (شکنجه گران) در سرکوب و ایجاد محدودیتهای غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی شرکت دارد.

بازاری زندانی از بدو بازداشت از داشتن وکیل محروم بود و اخیرا که وکالت او را آقای علیرضا طباطبایی به عهده گرفته است. او هنوز اجازه نیافته که با موکلش ملاقات و یا پرونده وی را مورد مطالعه قرار دهد.

لازم به ياداوری است که آقای محمد بنازاده اميرخيزی ۶۳ ساله در ۹ آذرماه با يورش مامورين وزارت اطلاعات به محل کارش دستگير و به بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل شد. برادر او جانباخته راه آزادی علی بنازاده امير خيزی در دهۀ ۱۳۶۰ بخاطر هواداری از سازمان مجاهدين اعدام شد. همسر وی خانم شهلا زرين فر بدليل ديدار با فرزندش در قرار گاه اشرف به يک سال زندان محکوم شد که با سپری کردن محکوميت غیر قانونی و غیر انسانی آزاد شد. در حال حاضر خواهر آقای بنازاده زندانی سياسی کبری بنازاده امير خيزی بدليل قصد ديدار با فرزندان خود در قرارگاه اشرف در زندان گوهردشت کرج زندانی است . پيش از اين برادران او آقايان اصغر و حميد بنازاده بدليل ديدار با فرزندان خود در قرارگاه اشرف به ۲ سال زندان محکوم شده بودند که مدتی پيش پس از پايان يافتن محکوميتشان آزاد شدند.

در حال حاضر علاوه بر آقای امير خيزی،تعداد ديگری از بازاريان تهران در بند ۳۵۰ زندان اوين زندانی هستند، که از جمله آنها آقايان محسن دکمه چی محکوم به 10 سال زندان و تبعید و آقای جواد لاری محکوم به اعدام می باشند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ماهها قرار دادن زندانیان سیاسی در شکنجه گاه مخوف بند 209 زندان اوین در حالت بلاتکلیفی و به تعویق انداختن مستمر دادگاه زندانیان سیاسی توسط صلواتی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

25 شهریور 1389 برابر با 16 سپتامبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

گزارشگران ویژه شکنجه و دستگیریهای خودسرانه سازمان ملل متحد

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: