۱۳۸۹ مهر ۶, سه‌شنبه

14 ماه بلاتکلیفی یکی از زنان دستگیر شده مراسم گرامیداشت ندا آقا سلطان

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"،زندانی سیاسی کبری زاغه دوست یکی از دستگیر شدگان مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهید راه آزادی ندان آقا سلطان بیش از 14 ماه است که در بند زنان زندان اوین در بلاتکلیفی بسر می برد.

زندانی سیاسی کبری زاغه دوست همراه با همسرش مصطفی اسکندری 8 مرداد ماه 88 در مراسم چهلمین روز شهید راه آزادی مردم ایران ندا آقا سلطان در بهشت زهرا شرکت نمودند. آنها توسط نیروهای سرکوبگر دستگیر و به نمازخانه بهشت زهرا منتقل شدند و پس از چندین ساعت بازداشت ، آنها را به ستاد پیگیری وزارت اطلاعات در خیابان ولی عصر و از آنجا به شکنجه گاه 209 زندان اوین منتقل کردند.او بیش از 5 ماه در بند مخوف 209 تحت بازجویی و شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت. و پس از آن به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

بازجویان وزارت اطلاعات آنها را تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار دادند تا آنها وادار به اعتراف علیه خود نمایند.آنها همچنین برای پرونده سازی به او اتهاماتی مانند؛رفتن به بهشت زهرا،همدستی با مصطفی (همسرش)،ارتباط با سازمان مجاهدین،تماس با خارج ، داشتن چاقوی میوه خوری در کیفش و اجتماع و تبانی علیه نظام متهم کردند.

زندانی سیاسی کبری زاغه دوست علیرغم گذشت بیش از 14 ماه بازداشت هنوز در بلاتکلیفی در بند زنان زندان اوین بسر می برد و از آزادی او و همسرش مصطفی اسکندری که در زندان گوهردشت کرج در تبعید است خوداری می کنند.

در حال حاضر فقط در بند زنان زندان اوین 20 زن زندانی سیاسی در بازداشت بسر می برند که اسامی آنها به قرار زیر می باشد:زندانیان سیاسی نازیلا دشتی، عاطفه نبوی ،مهدیه گلرو ، زهراجباری ،فرح واضحان ،کبری زاغه دوست ، عالیه اقدام دوست ، صبا رضوانی ،هنگامه شهیدی ،بهاره هدایت ،پروین جواد زاده ،ریحانه حاج ابراهیم دباغ ،سوسن تریانیان ، منیژه صفر الهی ، فاطمه خرم جو، مطهره بهرامی حقیقی، قاضی السادات قاضی میر سعید، کفایت ملک محمدی، فاطمه رهنما

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری،بکار بردن شکنجه های جسمی و روحی و بیش از 14 ماه بلاتکلیفی این زوج زندانی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر وگزارشگر ویژه زنان سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامالت عملی برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

06 مهر 1389 برابر با 28 سپتامبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

گزارشگر ویژه زنان سازمان ملل متحد

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: