۱۳۸۹ مهر ۱۰, شنبه

اعتصاب طلا فروشان در تهران و شهرستانها رو به گسترش است





بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" اعتصاب طلافروشان در تهران و شهرستانها رو به گسترش است. تهدیدات و فشارهای وزارت اطلاعات علیه طلافروشان برای پایان دادن به اعتصاب تشدید یافته است.

روز شنبه 10 مهر ماه اعتصاب طلا فروشان در تهران و شهرستانها ادامه یافت و این اعتصاب حتی به شهرستانهای کوچک و خیابانهای فرعی در تهران گسترش یافته است. امروز طلافروشان در تمامی نقاط تهران بطور کامل بسته بودند.

در شهر کرج اعتصاب طلافروشان برای چندمین روز متوالی ادامه یافت. فروشگاههای طلافروشان در خیابانهای اصلی گوهردشت ،درختی و 45 متری کرج بسته بودند

در حال حاضر علاوه بر تهران شهرهای اصفهان ،شیراز ،بندرعباس ، آبادان و ... در اعتصاب بسر می برند. زمزمه هایی در میان سایر اصناف وجود دارد که قصد پیوستند به اعتصاب را دارند.

در بازار طلافروشان تهران نیروهای لباس شخصی در امتداد مسیر فروشگاهها گشت می زنند و از تردد وحضور مردم در آنجا جلوگیری می کنند آنها روی تردد جوانان به این نقاط حساس هستند. جوانی که به آنجا مراجعه می کنند متوقف و مورد سئوال و جواب قرار می گیرند و در موردی آنها را تهدید به بازداشت می کنند.

گزارشهایی حاکی از پیوستن صنف ساعت فروشان تهران به اعتصاب رسیده است به نظر می آید که اعتصاب اصناف مختلف در حال گسترش است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

10 مهر 1389 برابر با 2 اکتبر 2010

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: