۱۳۸۹ شهریور ۲۲, دوشنبه

ادامه یافتن فشارها و محدودیتهای غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین

بنابه گزارشات رسیده به" فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"، ادامه یافتن قطع ارتباط تلفنی و محدودیتهای بیشتر برای ملاقاتهای حضوری خانواده های زندانیان سیاسی با عزیزانشان دو اهرم فشار بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی بر علیه زندانیان سیاسی و خانواده های آنها که بکار برده می شود.

علیرغم گذشت نزدیگ به 3 ماه از قطع ارتباط تلفنی زندانیان سیاسی با خانواده هایشان که بدستور بازجویان وزارت اطلاعات صورت گرفته است قطع تلفنها همچنان ادامه دارد. بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران بر قطع باقی ماندن تلفنها اصرار می ورزند.در حال حاضر خانواده های زندانیان سیاسی که عزیزانشان در جریان اعتراضات گسترده مردم ایران دستگیر و محکوم به اعدام شده اند از قطع بودن تلفنها سخت نگران هستند. خانواده های زندانیان سیاسی تاکید دارند در صورت ادامه یافتن قطع تلفنها آنها قصد دارند نسبت به سلب حقوق اولیه خود و عزیزانشان دست به اعتراضاتی بزنند.

از طرفی دیگر حقوق اولیه زندانیان سیاسی و خانواده هایشان مانند ؛حق داشتن ملاقات حضوری زندانی سیاسی با فرزندان،همسر،پدر،مادر،خواهران و برادران تا حد زیادی سلب شده است،حق داشتن مرخصی و آزادی زندانی در پایان دوران محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی از آنها سلب شده است. این موارد جزیی از قوانین موجود می باشد.ولی بازجویان وزارت اطلاعات و بخصوص عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران قوانین موجود را آشکارا نقض می کند و در مصاحبه های خود نقض آشکار آنها را بصورت غیر اخلاقی تکذیب می کند و شیوۀ دروغگویی را پیشه کرده است.

از مدتی پیش برای تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی و خانواده های آنها تعدادی از زندانیان سیاسی را به نقاط دور دست و یا به زندانهایی با شرایط قرون وسطایی تبعید کرده اند و گفته می شود که در روزهای آینده قصد دارند تعداد دیگری از زندانیان سیاسی را تبعید کنند.

علیرغم شرایط غیر انسانی و طاقت فرسا و محدودیتهای که دائم بر شدت آن افزوده می شود ولی زندانیان سیاسی از مقاومت و روحیۀ بالایی برخوردار هستند. بطوری که مصطفی بزرگ نیا معروف به جلاد بند 350 و بازجویان وزارت اطلاعات را مستاصل کرده است و به شیوه غیر انسانی تبعید زندانیان سیاسی روی آورده اند.

تصمیم گیری در مورد زندانیان سیاسی توسط ولی فقیه علی خامنه ای صورت می گیرد و دستورات غیر انسانی او توسط قوۀ قضاییه،وزارت اطلاعات و زندانبانان علیه زندانیان سیاسی و خانواده های آنها به اجرا گذاشته می شود.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،تشدید فشارها و اذیت وآزارها و محدودیتهای غیر انسانی توسط بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای آزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

22 شهریور 1389 برابر با 13 سپتامبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: