۱۳۸۹ شهریور ۲۴, چهارشنبه

جان زندانی سیاسی ارژنگ داودی در وضعیت بسیار خطرناکی قرار دارد

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"زندانی سیاسی ارژنگ داودی در شصت و چهارمین روز اعتصاب غذایش در وضعیت بسیار خطرناکی قرار دارد و در صورت بر آورده نکردن خواسته هایش امکان بسیار زیادی دارد که او به قتل رسانده شود.

درطی روزهای گذشته بدلیل در معرض مرگ قرار گرفتن، او را چندین بار به بهداری زندان منتقل کردند ولی رسیدگی پزشکی جدی به او نشده است. علیرغم اینکه او می بایست در بهداری زندان بستری می شد و تحت مراقبتهای ویژه پزشکی 24 ساعته قرار می گرفت اما او را همچنان در بند3 و در شرایط بسیار خطرناک نگهداری می کنند.

در چند روز اخیر لثه هایش دچار خونریزی شده است و این خونریزی ادامه دارد ،معده و رودهای او دچارانقباض و دردهای شدیدی است. چشمان او در مقابل نور بسیار حساس شده اند و او دائم باید چشمانش را بپوشاند.او دیگر قادر به حرکت نیست و صحبت کردن برایش خیلی سخت شده است،فشار خونش به نقطه خطرناکی رسیده است که حتی معاینه کنندگان بهداری را نگران کرده است.انتقال آقای داودی به بهداری زندان بیشتر فرمالیته است و جهت سلب مسئولیت در صورت روی دادن یک حادثه ناگوار می باشد.

از روز پنجشنبه 18 شهریور ماه تا به حال گرامی مدیر داخلی زندان 3 بار به نزده او آمده است و همانند هفته های گذشته وعده های دروغین و بی عمل خود را تکرار کرده است واز این طریق سعی در وارد کردن فشارهای روحی علیه آقای داودی را دارد.خواسته های آقای داودی بسرعت قابل اجرا است و نیاز به زمان ندارد.اما بازجویان وزارت اطلاعات و بخصوص گرامی که رابط آنها با آقای داودی است سعی دارند با دادن وعدۀ زمانی طولانی و تکرار وعده های خود به این طریق آقای داودی را حذف فیزیکی نمایند.

زندانی سیاسی ارژنگ داودی 23 تیرماه در اعتراض به شرایط و محدودیتهای غیر انسانی وادار به اعتصاب غذا شد.او خواستار احقاق حقوق اولیه خود مانند؛پایان دادن به لغو ملاقات و ممنوع تماس بودن با خانواده اش/رسیدگی پزشکی به وضعیت جسمی اش/پایان دادن به تصرف منزل شخصی و آوارگی خانواده اش و رسیدگی به شکایتی که علیه علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت کرده است می باشد.

بازجویان وزارت اطلاعات و علی حاج کاظمی رئیس زندان گوهردشت کرج ماموریت قتل آقای داودی را در حین اعتصاب غذا را دارند.

تصمیم گیری در مورد زندانیان سیاسی توسط ولی فقیه علی خامنه ای صورت می گیرد و تصمیمات او توسط قوۀ قضائیه و وزارت اطلاعات و زندانبانان به اجرا گذاشته می شود.مسئولیت مستقیم جان زندانی سیاسی ارژنگ داودی به عهدۀ ولی فقیه علی خامنه ای است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،عدم رعایت حقوق اولیه و به اجرا در نیآوردن خواسته های به حق و دادن وعده های فریبکارانه برای طولانی تر کردن مدت زمان اعتصاب غذا که هدفی جز قتل او نمی تواند داشته باشد را به عنوان یک جنایت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای جلوگیری از فاجعه انسانی دیگری در زندانهای ولی فقیه است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

24 شهریور 1389 برابر با 15 سپتامبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: