۱۳۸۹ شهریور ۲۳, سه‌شنبه

وضعیت حاد جسمی و ممانعت بازجویان وزارت اطلاعات از درمان معلم زندانی

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" معلم زندانی عبدالرضا قنبری که از ناراحتی حاد کلیوی رنج می برد در طی روزهای گذشته بیماری او شدت یافته است و کلیه وی دچار خونریزی است.بهداری زندان از درمان جدی او خوداری می کند و او در شرایط حاد جسمی بسر می برد.

بهداری زندان اوین به معلم زندانی عبدالرضا قنبری اعلام کرده است که قادر به درمان وی در بهداری زندان نیستند و او می بایست دریکی از بیمارستانهای خارج از زندان تحت معالجه قرار گیرد.

بازجویان وزارت اطلاعات از انتقال او به بیمارستان و تحت معالجه قرار گرفتن وی خوداری می کنند. ممانعت از معالجات پزشکی در بیرون از زندان باعث شده است که شرایط جسمی او حادتر شود.آقای قنبری در طی روزهای گذشته دچار دردهای شدید کلیه است.

از طرفی دیگر هفته گذشته بطور شفاهی اعلام کرده بودند که حکم اعدام آقای قنبری به زندان تبدیل شده است ولی هنوز این حکم را به معلم زندانی و خانواده اش و وکیلش بصورت کتبی ابلاغ نکرده اند.خانواده آقای قنبری در نگرانی شدید به دلیل وضعیت حاد جسمی عزیزشان بسر می برند.

لازم به یاد آوری است معلم زندانی عبالرضا قنبری روز 14 دی ماه 88 در محل کارش در دبیرستان حصار امین پاکدشت با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شد. او چندین هفته تحت بازجویی بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفت ودرحین بازجویی تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت.معلم اسیرعبدالرضا قنبری همچنین یک ماه در سلولهای انفرادی بند 240 زندانی بود و سپس او را به بند 350 زندان اوین منتقل کردند.

بازجویان وزارت اطلاعات با نسبت دادن اتهامات واهی پرونده او را به شعبۀ 15 دادگاه انقلاب فرستادند.صلواتی قاضی فرمایشی این شعبه او را با اتهامات محاربه و تبلیغ علیه نظام محاکمه و محکوم به اعدام نمود.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،عدم درمان و عدم ابلاغ حکم کتبی شکستن حکم اعدام را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

23 شهریور 1389 برابر با 14 سپتامبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: