۱۳۸۹ شهریور ۲۶, جمعه

خشم مسافرین اتوبوسهای تندرو نسبت افزایش چهار برابر قیمت بلیطها

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"افزایش 4 برابر قیمت بلیطها در اتوبوسهای تندروی شرکت واحد تهران معروف به بی.آر.تی باعث خشم مردم تهران شده است.

در طی چند مدت اخیر قیمت بلیط اتوبوس های خطوط تندرو (بی. آر.تی) شرکت واحد تهران از 25 تومان به 100 تومان افزایش یافته است که باعث اعتراض شدید مسافرین اتوبوسها گردید ه است.اکثر مسافران اتوبوس ها را اقشار ضعیف جامعه تشکیل می دهند.

قیمت بلیطها در حالی افزایش می یابد که حقوق کارکنان دولت و کارگران زیر خط فقر باقی مانده است ، تورم و بیکاری و افزایش سرسام آور خدمات دولتی و کالاها امان از سر مردم برده است و جامعه را در آستانه یک انفجار گسترده علیه فقر، بی کاری ، بی عدالتی و فشارهای روز افزون اقتصادی قرار داده است.

شرکت اتوبوس رانی تهران برای جا انداختن طرح افزایش قیمت بلیطها بصورت گسترده کنترل بلیط مسافران را تشدید کرده است و حتی از رانندگان برای کنترل بلیط مسافران استفاده می کند. افزایش قیمت بلیطها باعث اعتراضات روازنه مسافران شده است.

گران شدن قیمت بلیط اتوبوسها مدتی است که در خط تندروی شماره 1 (آزادی-تهران پارس) به اجرا گذاشته شده است و پیش از این در خطوط شماره 2 (آزادی-خاوران(سه راه افسریه))،شماره 3 ترمینال خاوران - میدان رسالت (علم و صنعت)و شماره 4(میدان جمهوری - پل پارک وی (شهید افشار) به اجرا گذاشته شده بود.

از طرفی دیگر خط تندروی شماره 7 (راه آهن - تجریش ) که 3 روز پیش راه اندازی شده است به بخش خصوصی که شرکتی است به نام ندای بهاوران واگذار شده است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

26 شهریور 1389 برابر با 17 سپتامبر 2010

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: