۱۳۸۹ شهریور ۱۶, سه‌شنبه

درگیری و صفهای طویل اتوبوسهای گاز سوز بدلیل نبود گاز در تهران




بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" در طی روزهای گذشته اتوبوسهای گاز سوز شرکت واحد و بخش خصوصی بدلیل نبود گاز در صفهای طویل در مقابل پمپ بنزین های شرکت واحد به صف ایستاده اند.

از روز شنبه 12 شهریورماه جایگاه های پمپ بنزین گاز که در انحصار شرکت واحد می باشد از ارائه سوخت گاز به اتوبوسهای گاز سوز شرکت واحد و بخش خصوص بدلیل نبود گاز خوداری می کنند.تعداد زیادی از رانندگان اتوبوسهای بخش خصوص رانندگانی هستند که در جریان اعتصابات گسترده شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه در سال 84 مجبور به بازخرید شدند و یا از کار تعلیق شده اند. آنها برای امرار معاش خانواده هایشان در اتوبوسهای شرکتهای خصوصی مشغول بکار هستند.

در طی چند روز گذشته اتوبوسهای بخش خصوص در صفهای طویل که گاها مجبور هستند تا ساعتها در این صفها به انتظار سوخت باقی بمانند.در حالی که رانندگان روزه دار هستند و در طی این مدت بدون امکان استفاده از سرویسهای بهداشتی و نمازخانه و حتی تا مدتی بعد از افطار بدون افطار کردن به انتظار سوخت باقی می مانند.

بعضی از رانندگان که با اندک سوخت باقی ماند بعد از 12 ساعت انتظار ناچار به ترک جایگاه پمپ بنزین می شوند و بعضی از آنها به علت نداشتن سوخت مجبور به ماندن پشت دربهای ورودی پمپهای گازسوز که در انحصار شرکت واحد است هستند نزدیگ به 36 ساعت به انتظار باقی بمانند.

روز گذشته در منطقۀ 1 اتوبوس رانی بعلت بدرفتاری مسئولین چند مورد درگیری روی داد به به نحوی که با یک عمل بسیار وقیح پلیس راهنمایی در محل حاضر واتوبوسهای شرکت خصوصی ندای به آوران را بعلت انتظار در صف سوخت زنی تهدید به جریمه وتوقیف در پارکینگ پلیس مینمودند تا محل را ترک کنند.

در حال حاضر در پمپ بنزینهای گاز سوز شرایط متشنج می باشد و رانندگانی که فقط با درآمد روزانه قادر به امرار معاش خانواده خود هستند چند روز است که از کار و در آمد باز مانده اند و با توهین وبد رفتارهای و تهدیدات پلیس راهنمایی برای عدم توقف درمقابل پمپ بنزینها و همچنین تهدید به جریمه کردن آنها می کنند تا اتوبوسها جایگاه پمپ بنزین را ترک نمایند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

16 شهریور 1389 برابر با 7 سپتامبر 2010

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: