۱۳۸۹ شهریور ۲۹, دوشنبه

اعتراض زندانیان سیاسی و خانواده های آنها نسبت به ادامه سرکوب و محدودیتها


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانیان سیاسی بند 350 به ادامه قطع تماسهای تلفنی با خانواده های خود دست به اعتراض زدند.

در طی روز های گذشته زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین نسبت به فشارهای و ایجاد محدودیهای غیر انسانی دست به اعتراض زدند و خواستار پایان دادن به قطع تلفنهای بند و برقرار شدند تماسهای تلفنی خود با خانواده هایشان شدند.در پی این اعتراضات عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران و یکی از عوامل سرکوب زندانیان سیاسی و مصطفی بزرگ نیا رئیس بند 350 که معروف به جلاد این بند می باشد در پاسخ به اعتراضات زندانیان سیاسی گفته اند:در صورت دادن تعهد کتبی هر کدام از زندانیان سیاسی مبنی بر عدم تماس با اعضای درجه دو خانواده و دوستان و اینکه تماسهای تلفنی در حضور وشنود پاسداربندها باشد تماسهای تلفنی برقرار خواهد شد.

زندانیان سیاسی یک صدا با این طرح سرکوبگرانه ،غیر قانونی و غیر انسانی بازجویان وزارت اطلاعات ،عباس جعفری دولت آبادی داستان تهران ، صداقت رئیس زندان اوین و بزرگ نیا رئیس بند 350 معروف به جلاد این بند مخالفت کردند و خواستار برقراری بی قید و شرط و فوری تماسهای تلفنی شدند.

از طرفی دیگر خانواده های زندانیان سیاسی طی نامه ای به عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران نسبت به این طرح سرکوبگران و غیر قانونی و غیر انسانی جدید او اعتراض کردند و خواستار پایان دادن به این محدودیتها و برقراری بی قید و شرط و فوری تماسهای تلفنی زندانیان سیاسی شدند.

تعدادی از خانواده های زندانیان سیاسی شهرستانی هستند . بدلیل قطع بودن تماسهای تلفنی ناچار هستند که هر هفته برای اطلاع یافتن از وضعیت عزیزانشان با طی مسافتهای طولانی و متحمل شدند هزینه های زیاد به زندان اوین مراجعه کنند.

به تعدادی از زندانیان سیاسی که در آستانه آزادی هستند و طبق قوانین موجود آزادی مشروط شامل آنها می شود . علیرغم پیگیریها و دوندگی های طولانی مدت و طی مراحل بروکراسی آن، هنوز از آزادی آنها خوداری می کنند. تعدادی از زندانیان سیاسی که دچار نارحتیهای جسمی هستند و برای درمان مرخصی استعلاجی شامل آنها شده است. خانواده های آنها با سپردن وثیقه های سنگین وطی تمامی مراحل لازم برای آزادی عزیزانشان اقدام نموده اند ولی بازجویان وزارت اطلاعات ، صداقت و بزرگ نیا از آزادی آنها خوداری می کنند.خانواده های آنها هر شب به امید آزادی عزیزانشان در مقابل زندان اوین دست به تجمع می زنند.

عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران خانواده هایی که برای پیگیری وضعیت عزیزانشان قصد ملاقات با او را دارند از پذیرفتن و پاسخ دادن به آنها سر باز می زند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ایجاد شرایط جدید سرکوب و محدودیتها علیه زندانیان سیاسی توسط بازجویان وزارت اطلاعات ،دادستان تهران و زندانبانان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

29 شهریور 1389 برابر با 20 سپتامبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: