۱۳۸۹ شهریور ۱۸, پنجشنبه

افزایش فشارها بر آقای بروجردی برای انجام مصاحبه تلویزیونی


بنابر گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" ، روز چهارشنبه 17 شهریور ماه، آقای بروجردی در پی اعتراض به فقدان امکانات اولیه انسانی و پایمال شدن حقوق زندانیان، برای چندمین بار مورد هتاکی و فحاشی مسئولین زندان اوین قرار گرفت.

آنها بارها به این دگر اندیش زندانی گفتند:

"چرا اخبار داخل زندان را به بیرون ارسال می کنی و حتی در اینجا دست از تبلیغ علیه جمهوری اسلامی بر نمی داری؟ به جای دشمنی با این نظام مظلوم، باید در یک برنامه تلویزیونی، امریکا را محکوم کنی تا ما نیز شرایط بستری شدن شما در بیمارستان را مهیا کنیم! و...."

آقای بروجردی در پاسخ، موارد ذیل را بازگو نمود:

"من سیاسی نیستم، صرفا خواستار جدائی دین از حکومت می باشم و به همین علت نیز سالهاست که تحت بازداشت و شکنجه قرار دارم. در ایران آخوندها و مسئولین نظام جنایت می کنند نه امریکا. شما قصد کشتن همه زندانیان عقیدتی سیاسی را دارید، اگر اطلاع رسانی نشود، همگی ما را خواهید کشت. عملکرد ضد انسانی نظام باعث واکنش جهانی شده است و ....."

آخرین گزارش ها حاکی است که این مشاجره لفظی باعث تشدید بیماری قلبی ایشان شده به گونه ای که لحظاتی را به حالت اغما بر روی زمین افتادند.

ناگفته نماند که اعمال چنین فشارهائی بر آقای بروجردی بی سابقه نبوده است. در کلیپ زیر گزارشی از گفتگوهای رد و بدل شده در سال 1387 برای وادار کردن ایشان به مصاحبه تلویزیونی، قابل دسترس است:

http://www.youtube.com/watch?v=Gb4EesPD0oY

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،مورد اذیت و آزار قرار دادن و ایجاد شرایط غیر انسانی برای این روحانی دگر اندیش را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای آزادی زندانیان عقیدتی و سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

18 شهریور 1389 برابر با 9 سپتامبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: