۱۳۸۹ شهریور ۱۷, چهارشنبه

تبعید یکی از دستگیر شدگان روز عاشورا به زندان گنبد کاوس

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی هادی قائمی از دستگیرشدگان روز عاشورا به زندان گنبد کابوس تبعید شد.

روز دوشنبه هنگامی که خانواده آقای قائمی برای ملاقات با عزیزشان به سالن ملاقات بند 350 زندان اوین مراجعه کرده بودند پس از طی تمامی مراحل ملاقات و انتظار طولانی به آنها اطلاع داده شد که او را به زندان گنبد کاوس تبعید کرده اند.

زندانی سیاسی هادی قائمی از دستگیر شدگان اعتراضات گسترده عاشورا است. او چند روز بعد از اعتراضات روز عاشورا با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزلشان دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل گردید و در طی مدت بازداشت در بند 209 تحت شکنجه های جسمی و روحی برای گرفتن اعترافات تلویزیونی علیه خود قرار داشت.شکنجه گری که این زندانی را مورد شکنجه جسمی و روحی قرار میداد فردی بانام مستعار علوی از سر بازجویان وزارت اطلاعات در بند 209 زندان اوین می باشد .این فرد همچنین علیه آقای قائمی اقدام به پرونده سازی برای صدور احکام سنگین نمود.علوی از جنایتکاران علیه بشریت می باشد که خود را ذوب شده در ولایت یعنی علیه خامنه ای میداند ورفتار و اعمال خود را به عنوان اجرای دستوارت علی خامنه می داند.

آقای قائمی در دادگاه بدوی انقلاب به دلیل شرکت در اعتراضات گسترده روز عاشورا به اعدام محکوم شد ولی در شعبه 53 تجدید نظر حکم ضد بشری اعدام او به 15 سال زندان و تبعید به زندان گنبد کاوس تبدیل شد.تبدیل حکم اعدام او و تعداد دیگری از زندانیان سیاسی در اثر اعتراضات گسترده بین المللی صورت گرفت.

آقای قائمی ساکن تهران می باشند و هدف از تبعید او به زندان گنبد کابوس تحت فشار قرار دادن وی و خانواده اش می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، صدور احکام سنگین و غیر انسانی به دلیل شرکت در اعتراضات و تبعید این زندانی به نقاط دور افتاده را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای آزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

16 شهریور 1389 برابر با 7 سپتامبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: