۱۳۸۹ مهر ۷, چهارشنبه

با یورش مامورین وزارت اطلاعات یک وبلاگ نویس دستگیر شد

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" با یورش مامورین وزارت اطلاعات محمد رضا پورشجری وبلاگ نویس دستگیر و به سلولهای انفرادی بند سپاه زندان گوهردشت کرج منتقل شد.

روز یکشنبه 21 شهریور ماه مامورین وزارت اطلاعات به منزل آقای محمد رضا پورشجری وبلاگ نویس یورش بردند و وی را دستگیر و به سلولهای انفرادی بند سپاه زندان گوهردشت کرج منتقل کردند.آنها برای مدت طولانی منزل او را وحشیانه مورد بازرسی قرار دادند.مامورین وزارت اطلاعات همچنین مدارک شناسایی،سند منزل،کامپیوتر،رسیور ماهواره،دست نوشته ها ،عکسهای خانوادگی و بعضی از کتابهای او را با خود بردند.

وبلاگ نویس زندانی در اثر شکنجه های جسمی و روحی و به وخامت گراییدن وضعیت جسمی اش تا به حال 2 بار از بند سپاه به بهداری زندان گوهردشت کرج منتقل شده است.

آقای پورشجری 50 ساله و چندین سال است که مشغول وبلاگ نویسی می باشد وبعضی از مقالات و نوشته های او در سایتهای مختلف انعکاس یافته است.او همچنین از ناراحتی حاد دیسک کمر رنج می برد.

خانواده آقای پورشجری بعد از مدتی متوجه دستگیری وی شدند و برای اطلاع یافتن از وضعیت عزیزانشان به زندان گوهردشت کرج مراجعه کردند که به آنها گفته شد به خاطر وبلاگ نویسی دستگیر شده است و در سلولهای انفرادی بند سپاه زندانی است. خانواده پورشجری برای بار دوم که به زندان مراجعه کردند به دروغ به آنها گفته شد که به جای نامعلومی منتقل شده است.این خانواده از وضعیت و شرایط عزیزشان در بی خبری کامل و نگرانی فزاینده ای بسر می برند.

یکی از بازجویان وزارت اطلاعات با خانواده آقای پورشجری تماس گرفته و آنها را تهدید می کند که با هیچ کس و یا رسانه ای نباید تماس بگیرند.

یورش ،دستگیری ،انتقال به سلولهای انفرادی ،بازجویی و شکنجه دستگیر شدگان در کرج توسط فردی بنام محبی از مسئولین و سربازجویان (شکنجه گران) وزارت اطلاعات در شهر کرج صورت می گیرد. این فرد بازجویی و شکنجۀ دستگیر شدگان را شخصا به عهده دارد . او همچنین با خانواده ها تماس می گیرد و آنها را مورد تهدید قرار می دهد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش،دستگیری و شکنجه این وبلاگ نویس اسیر را محکوم می کند و از گزارشگران بدون مرز،کمیسر علی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات لازم برای آزادی این وبلاگ نویس زندانی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

07 مهر 1389 برابر با 29 سپتامبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

گزارشگران بدون مرز

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

گزارشگر ویژه دستگیریهای خود سرانه و شکنجه سازمان ملل متحد

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: