۱۳۸۹ شهریور ۲۸, یکشنبه

نامه اضطراری خانواده آقای بروجردی به دبیرکل سازمان ملل متحد


آقای بان کی مون، دبیر کل محترم سازمان ملل متحد،

با سلام و احترام،

این شکوائیه در آستانه پنجمین سال از حبس غیر قانونی آقای سید حسین کاظمینی بروجردی، زندانی عقیدتی سیاسی در ایران، به شما ارسال می گردد. دگراندیشی که صرفا به خاطر حمایت مستمر از ایده جدائی دین از سیاست، در 16 مهرماه 1385 (8 اکتبر 2006) بازداشت گردیده و سالهای سخت و شکننده ای را در بندهای عمومی و انفرادی زندانهای ایران گذرانده است.

وی بر اثر شکنجه های روحی و جسمی، به امراض قلبی، کلیوی و تنفسی مبتلا گردیده، همچنین 80 درصد از بینائی خود را به علت پارگی شبکیه چشم از دست داده و طی ماه های اخیر نیز علائم مشکوک به تومور مغزی در ایشان آشکار شده است. بنابر گفته پزشکان درمانگاه زندان اوین، این زندانی 52 ساله که به شدت کاهش وزن پیدا کرده، در وضعیت اورژانسی به سر می برد و در معرض سکته مغزی قرار دارد. ولی مسئولین قضائی، ایشان را به جرم ادامه فعالیت و پافشاری بر روی عقاید خویش در زندان، از حق درمان در بیمارستانی مجهز محروم نگه داشته اند و حتی پرونده پزشکی ایشان را به ما نیز تحویل نمی دهند.

آقای بروجردی بارها به شما مقام مسئول و دیگر شخصت ها و نهادهای بین المللی، نامه نوشت ولی هیچ واکنشی صورت نگرفت. متاسفانه بی اعتنائی به این شکوائیه ها، شرایطی را فراهم کرد که بعد از انتشار هر کدام، مورد ضرب و شتم و آزار بیشتر در زندان قرار گرفت و رسانه ها و جراید دولتی نیز او را آماج اتهامات و ترور شخصیت قرار دادند.

عالیجناب،

آنچه بر ما وارد شد به ویژه قتل پدر و مادر آقای بروجردی و آزار خانواده و هوادارانش گویای آن است که گردانندگان حکومت به خاطر اختلاف اعتقادی با این دگراندیش نمی توانند فعالیت های وی را در ایران تحمل کنند. سال گذشته آقای بروجردی از رهبر و رئیس جمهور ایران درخواست اجازه مهاجرت از ایران را مطرح نمود ولی هیچ پاسخی دریافت نشد.

ما به همراه خانواده های زندانیان عقیدتی سیاسی در ایران که اعدام شدند و یا به علت فقدان امکانات بهداشتی و درمانی در زندانها، در معرض مرگ تدریجی قرار دارند، ایامی مصیبت بار را می گذرانیم. مصرانه از شما می خواهیم در شصت و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، موضوع رسیدگی به نقض روز افزون حقوق بشر در ایران و نجات جان زندانیان را در اولویت کامل قرار دهید. تاریخ در برابر سکوت و هرگونه کوتاهی نسبت به فجایع انسانی در ایران، قضاوت خواهد کرد.

با سپاس ، خانواده سید حسین کاظمینی بروجردی

تهران ، شهریور 1389 ، سپتامبر 2010

نامه فوق به دبیر کل سازمان ملل متحد ارسال می گردد

انتشار:فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: