۱۳۸۹ مهر ۵, دوشنبه

ارتباط تلفنی زندانیان سیاسی بند 350 با خانواده هایشان همچنان قطع می باشد


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" فشارها و محدودیتها بر علیه زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین همچنان ادامه دارد و بازجویان وزارت اطلاعات، جعفری دولت آبادی و زندانبانان به اعمال غیر انسانی و غیر قانونی خود ادامه می دهند.

ارتباط تلفنی زندانیان سیاسی با خانوادهایشان که بیش از 3 ماه از آن می گذرد همچنان قطع می باشد. مسئله قطع تماسهای تلفنی باعث نگرانی خانوادهای زندانیان سیاسی که عزیزانشان محکوم به اعدام ، زندانیان سیاسی که از ناراحتی حاد جسمی در اثر شکنجه های اعمال شده رنج می برند و همچنین خانواده هایی که در شهرستانها زندگی می کنند و بعضی از آنها بخاطر کهولت سن قادر به مسافرت نیستند و برای اطلاع یافتن از عزیزانشان باید مسافتهای طولانی را طی کنند،شده است

صبح امروز یکی از خانواده ها که از شهرستان آمده بود و در حال ملاقات با عزیزشان بود پاسداری که مسئول سالن ملاقات بود با داد و فریاد و تهدید این خانواده را از ادامه ملاقات منع کرد و آنها را به طرز وحشیانه ای از سالن ملاقات بیرون نمود.

از طرفی دیگر آب حمام زندانیان سیاسی سرد می باشد و زندانیان سیاسی ناچار هستند که با آب سرد دوش بگیرند.این در حالی است که تعدادی از زندانیان سیاسی مسن هستند و بقیه آنها که در اثر شکنجه های جسمی از ناراحتی حاد رنج می برند و قادر به استحمام در زیر آب سرد نیستند.

همچنین مدتی است که ظهرها در حالی که هوا گرم می باشد آب بند روزانه چند ساعت قطع می شود و زندانیان سیاسی ازداشتن آب نوشیدنی و غیره محروم میباشند. زندانیان سیاسی نسبت به این فشارهای جدید دست به اعتراض زدند مصطفی بزرگ نیا رئیس بند 350 معروف به جلاد این بند با پوزخند و توهین به خواسته های آنها جواب میدهد.

در طی روزهای گذشته تعدادی از زندانیان سیاسی بند 350 به زندان کارون اهواز منتقل شدند که از جمله آنها ضیاء نبوی و مجید دری می باشند و گفته می شود که قرار است تعداد دیگری به زندانهای دیگر تبعید شوند.

تصمیم گیری در مورد وضعیت و شرایط زندانیان سیاسی توسط ولی فقیه علی خامنه ای گرفته می شود و تصمیمات ضدبشری او توسط بازجویان وزارت اطلاعات، جعفری دولت آبادی دادستان تهران و زندانبانانی مانند صداقت و بزرگ نیا به اجرا گذاشته می شود.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،تحت فشار قرار دادن و ایجاد محدودیتهای غیر انسانی برای زندانیان سیاسی و خانواده های آنها را محکوم می کند و کمیسر عالی حقوق بشر سامان ملل متحد و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه به شورای امنیت سازمان ملل برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

05 مهر 1389 برابر با 27 سپتامبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: