۱۳۸۹ مهر ۸, پنجشنبه

مصاحبه های نمایشی با پرستاران بسیجی برای وراونه نشان دادند مشکلات حاد پرستاران

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"اخیرا تعدادی از خبرنگاران صدا و سیما برای گرفتن مصاحبه های نمایشی از پرستاران بسیجی و وارونه نشان دادن مشکلات حاد و عدیده پرستاران زحمت کش روانه تعداد از بیمارستانهای دولتی در تهران شده اند.

در طی روزهای اخیر تعدادی از خبرنگاران ضرغامی رئیس صدا و سیما با درخواست وزیر بهداشت و درمان جهت مصاحبه به تعدادی از بیمارستانهای دولتی در تهران اعزام شده اند تا در مورد مشکلات پرستاران با آنها مصاحبه کنند. گفته می شود مصاحبه های نمایشی اکثرا با پرسنل پرستار بسیجی که از امکانات ویژه ای نسبت با سایر پرستاران برخوردار هستند صورت می گیرد.به پرستاران غیر بسیجی مصاحبه شونده متنی داده شده بود که باید در چهار چوب آن متن صحبت کنند که باعث اعتراض شدید پرستاران غیر بسیجی شد. .تعدادی از پرستاران اعلام کردند ما را اخراج کنید اما بگذارید حرفمان را بزنیم که برای ساکت کردن آنها تنها اجازه دادند حرفشان را بزنند بدون اینکه از آنها فیلمبرداری و یا صحبت های آنها ضبط شود.

مصاحبه های نمایشی باعث اعتراض شدید بقیه پرسنل گردید. آنها می گویند که با این شیفت های سنگین، عدم مرخصی، عدم دریافت حقوق کافی، اجاره مسکن سرسام آور و خرج خوراک و پوشاک سر به فلک کشیده کسی برای رضای خدا نمی تواند کار کند . وزارت بهداشت و درمان قصد دارد با این مصاحبه ها ی نمایشی و پخش آنها در رسانه ها مشکلات حاد پرستاران را وارونه نشان دهد و همچنین بتدریح کارانه پرستاران را حذف کند.

با شدت گرفتن اعتراض پرستاران مصاحبه ها فقط با پرستاران بسیجی صورت گرفت که آنها در مصاحبه های خود اعلام می کردند پرستاری کار انبیا است و ما این کار را برای رضایی خدا انجام می دهیم نه برای پول. در حالیکه تمامی پرسنل بسیجی حقوق بیشتر و کارانه دو برابر دریافت می کنند.

پرستاران بسیجی عوامل سرکوب و جاسوسی در بیمارستانها علیه کادر پزشکی هستند و در جریان اعتراضات سال گذشته پرستاران بسیجی اسامی زخمی شدگان را به حراست بیمارستان و ماموین وزارت اطلاعات می دادند تا آنها را دستگیر و به زندان منتقل کنند.

سالهاست پرستاران نسبت به حقوق پایین ، عدم پرداخت به موقع حقوق ، عدم پرداخت حق لباس ، حق شب کاری ، پرداخت نامرتب اضافه کاریها ، عدم محاسبه درست اضافه کاری و عدم پرداخت کارانه اعتراض دارند.نه تنها به مشکلات آنها تا به حال رسیدگی نشده است بلکه مشکلات آنها حادتر شده است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

08 مهر 1389 برابر با 30 سپتامبر 2010

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: