۱۳۸۹ شهریور ۱۷, چهارشنبه

جان زندانی سیاسی ارژنگ داودی در معرض خطر جدی قرار دارد

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" در پنجاه و هفتمین روز اعتصاب غذای زندانی سیاسی ارژنگ داودی وضعیت او بسیار خطرناک و وخیم می باشد و به نظر می آید بازجویان وزارت اطلاعات قصد جدی حذف فیزیکی او را دارند.

زندانی سیاسی ارژنگ داودی در طی شبانه روز گذشته 2 بار دچار افت شدید فشار خون شد و جان او را در معرض خطر جدی قرار داد و بعد از مدتی او را به بهداری زندان منتقل کردند.افرادی که در بهداری بودند سعی داشتند به لحاظ روحی او را بیشتر تحت فشار قرار دهند و از معاینه جدی وی خوداری می کردند . هدف از انتقال او به بهداری صوری و جهت سلب مسئولیت از خود می باشد تا رسیدگی پزشکی.وضعیت جسمی او به حدی حاد بود که باعث نگرانی شدید سایر زندانیان سیاسی گردید.

آقای داودی دیگر قادر به حرکت نیست و به سختی قادر به صحبت کردن است و هنگامی که صحبت می کند کلمات او با مکث طولانی و شنیدن صدای وی به سختی می باشد. فشار خون او 7 روی 6 می باشد.او دچار ضعف شدید و در صورت عدم رسیدگی به خواسته هایش و ادامه یافتن اعتصاب غذا می تواند منجر به مرگ وی شود.

مدیر داخلی زندان فردی بنام گرامی از دو هفته پیش با وعده های توخالی و دروغین سعی در طولانی کردن مدت اعتصاب غذای آقای داودی است و با این شیوه قصد به قتل رساندن این زندانی سیاسی را دارد. این فرد از دو هفته پیش وعده های دروغین میدهد و به آنها عمل نمی کند . در آخرین بهانه جویی جهت تحت فشار روحی قرار دادند او گفته است که آقای داودی باید کتبا و با اثر انگشت پایان اعتصاب غذای خود را اعلام کند.در حالی که علیرغم گذشت پنجاه و هفت روز اعتصاب غذا حاضر به اجرای خواسته های اولیه او و سایر زندانیان سیاسی نیست.گرامی با یادآوری قتل زنده یادان اکبر محمدی و ولی الله فیض مهدوی گفت دیدی که هیچ اتفاقی نیافتد و آنها هم کشته شدند آقای داودی را تهدید به قتل می کند.

از طرفی دیگر مدتی است که تلفن همراه همسر آقای داودی به دستور وزارت اطلاعات علاوه بر شنود مستمر ،در صورت تماس رسانه ها و سایرین با وی یک طرفه می شود و کسی قادر به شنیدن صدای خانم داودی نیست.

تصمیم گیری در مورد زندانیان سیاسی توسط ولی فقیه علی خامنه ای صورت می گیرد و تصمیمات او توسط قوۀ قضائیه و وزارت اطلاعات و زندانبانان به اجرا گذاشته می شود.مسئولیت مستقیم جان زندانی سیاسی ارژنگ داودی به عهدۀ ولی فقیه علی خامنه ای است.

همۀ شواهد و دلایل حاکی از آن است که بازجویان وزارت اطلاعات و علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت کرج قصد قتل این زندانی سیاسی را دارد. علی حاج کاظم که مجری حکم اعدام زندانی سیاسی حجت زمانی بوده است و در قتل 3 زندانی سیاسی دیگر به نام های ولی الله فیض مهدودی،امیر حسین حشمت ساران و عبدالرضا رجبی نقش داشته است و همچنین در قتل و شکنجه و فروش اندام زندانیان عادی نقش دارد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،عدم رعایت حقوق اولیه و به اجرا در نیآوردن خواسته های به حق و دادن وعده های فریبکارانه برای طولانی تر کردن مدت زمان اعتصاب غذا که هدفی جز قتل او نمی تواند داشته باشد را به عنوان یک جنایت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای جلوگیری از فاجعه انسانی دیگری در زندانهای ولی فقیه است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

17 شهریور 1389 برابر با 08 سپتامبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: