۱۳۸۹ شهریور ۱۵, دوشنبه

توهین و ضرب و شتم زندانیان اهل تسنن در بند 2 زندان گوهردشت کرج

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" فضای بند 2 معروف به دار القرآن زندان گوهردشت کرج در پی توهین به زندانیان اهل تسنن این بند بسیار متشنج است و زندانیان اهل تسنن که اکثرا زندانیان سیاسی و عادی هموطنان کرد می باشد نسب به توهین که از بلندگوی بند علیه آنها ابراز شده است اعتراض دارند.

جمعه شب 12 شهریور ماه در حسینیه سالن 4 بند 2 زندان گوهردشت کرج تعدادی از عوامل اطلاعات زندان گوهردشت علیه اهل تسنن اقدام به توهین مذهبی نمودند این افراد شروع به توهین به اصحاب پیامبر اسلام کردند. این مسئله باعث اعتراض شدید زندانیان سیاسی و عادی اهل تسنن شد.

اعتراضات ابعاد گسترده ای به خود گرفت کرمانی و فرجی و پاسداربندها در جمع اعتراض کنندگان اهل تسنن حاضر شدد و آنها را تهدید کردند که اگر به اعتراضات خود پایان ندهند گارد زندان را برای ضرب و جرح و انتقال به سلول انفرادی وارد خواهند کرد.زندانیان اهل تسنن طی نامه ای به علی حاج کاظم رئیس زندان خواهان رسیدگی به این مسئله می شوند اما او می گوید به من ربطی ندارد و این مسئله ای است که اطلاعات زندان باید به آن رسیدگی کند.

روز یکشنبه 14 شهریورماه اعتراضات زندانیان سیاسی و عادی اهل تسنن ادامه می یابد کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان و پاسداربندها به یکی از زندانیان اهل تسنن بنام عطا الله عزیزی یورش می برند و او را با ضرب وشتم به بند 6 زندان گوهردشت کرج منتقل می کنند.

از روز یکشنبه 30 زندانی اهل تسنن بند 2 در اعتراض به توهین به عقاید دینی آنها و رفتارهای وحشیانه اقدام به تحصن کرده اند.

از طرفی دیگر اطلاعات زندان سایر زندانیان را تحریک و تشویق به درگیری با زندانیان اهل تسنن می کنند و احتمال در گیری مذهبی گسترده در این بند وجود دارد.جو بند 2 بسیار ملتهب می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

15 شهریور 1389 برابر با 6 سپتامبر 2010

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: