۱۳۸۹ شهریور ۲۸, یکشنبه

اخراج یکی از کارکنان شرکت واحد با اتهامات واهی

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" غلامرضا جوادی یکی از کارکنان شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه با 20 سال سابقه کار با اتهامات واهی و بدون طی هرگونه پروسه حقوقی از کار اخراج شد.

آقای غلامرضا جوادی 45 ساله ودارای 20 سال سابقه کار است که در تعمیرگاه سامانه 2 مشغول به کار بود او در طی این مدت بنابه گفته خود و همکارانش با جدیت و تلاش زیاد کار خود را پیش می برده است.ولی نسبت به شرایط ضد کارگری حاکم معترض بود.

مرشدلو یکی از اعضای حراست شرکت واحد که شعبه ای از وزارت اطلاعات در شرکت اتوبوسرانی تهران می باشد با نسبت دادن اتهامات واهی او را نزد سرگرد پاسدار یحیی عظیمی رئیس کمیته انظباطی مرکز می فرستد. این فرد بدون اخطار قبلی او را از کار اخراج می کند.

آقای غلامرضا جوادی اول تیرماه از شرکت واحد اخراج می شود او نسبت به این عمل غیر قانونی به اداره کار شکایت می کند و روز 16 شهریور هیئت تشخیص اداره کار اتهامات واهی رئیس کمیته انضباطی سرگرد پاسدار یحیی عظیمی را رد می کند و با برگشت به کار او موافقت می کند.آقای جوادی دچار ناراحتی قلبی و عصبی می باشد.

حراست شرکت واحد و کمیته انظباطی درسرکوب، ایجاد محیطی خفقان آور ، دستگیری،پرونده سازی و اخراج کارگران نقش فعالی دارند و اعضای این دو نهاد سرکوبگر مورد نفرت کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه می باشند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،اخراج کارگران که به دلیل اعتراض نسبت به شرایط ضد کارگری ، برده وار و دفاع از حقوق خود دستگیر،زندانی و اخراج می شوند را محکوم می کند و از سازمان جهانی کار خواستار اقدامات عملی برای حفظ و حراست از قوانین بین المللی که توسط رژیم ولی فقیه نقض می شود،می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

28 شهریور 1389 برابر با 19 سپتامبر 2010

گزارش فوق به سازمان جهانی کار ارسال گردید


http://hrdai.net

info@hrdai.net

http://hrdai.blogspot.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: