۱۳۸۷ بهمن ۲۳, چهارشنبه

از وضعیت و شرایط دانشجوی ربوده شده هیچ خبری در دست نیست

بنابه گزارشات رسیده از وضعیت و شرایط آقای رضا نگاهداری دانشجوی حقوق دانشگاه تهران هیچ خبری در دست نیست.
از زمان ربوده شدن آقای نگاهداری توسط مامورین وزارت اطلاعات تا به حال هیچ خبری از وضعیت و شرایط او در دست نیست . مراجعات مکرر خانواده او برای اطلاع یافت از محل بازدشت و وضعیت عزیزشان تا به حال بی نتیجه بوده و به آنها جوابی داده نمی شود.
دانشجوی در بند آقای رضا نگاهداری روز سه شنبه 15 بهمن ماه توسط مامورین وزارت اطلاعات ربوده شد و به نقطه نامعلوی منتقل گردید. خطر جدی شکنجه های جسمی و روحی توسط بازجویان وزارت اطلاعات برای گرفتن اعترافات دروغین و پرونده سازی علیه او جان این دانشجو را مورد تهدید قرار میدهد
آقای نگاهداری قبل از این از 3 ترم تحصیل محروم شده بود و همچنین از ورود به دانشگاه تهران و کوی دانشگاه ممنوع شده بود.او همچنین مقالاتی در مورد آزادی و دمکراسی نوشته بود که در سایتهای مختلف انتشار یافته بود.
در طی هفته های اخیر تعداد زیادی از دانشجویان دستگیر و به سلولها انفرادی وزارت اطلاعات منتقل شدند که از جمله آنها حسین ترکاشوند ، اسماعیل سلمانپور ، کوروش دانشیار ، مجید توکلی،یونس میر حسینی و اسماعیل جلیلوند می باشند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری،انتقال به نقطه نامعلوم و بی خبر نگهداشتن خانواده های آنها از وضعیت فرزندشان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و تمامی سازمانهای حقوق بشری خواهان اقدامات عمل برای آزادی تمامی دانشجویان زندانی در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
24 بهمن 1387 برابر با 12 فوریه 2009

وضعیت دانشجوی فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193

هیچ نظری موجود نیست: