۱۳۸۷ اسفند ۹, جمعه

بیانیه زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین

« بسم الله الرحمن الرحیم »


8/12/1387

«فاین تذهبون » سوره ی تکویر آیه 26
« پس به کجا میروید؟ »

نظام سیاسی حاکم بر ایران که طی سی سال گذشته با اعمال سیاست های محدود کننده بخصوص با طرح اخیر ارتقای امنیت اجتماعی، عملا جامعه را به یک زندان بزرگ بدون سقف تبدیل کرده است، طی ماه های اخیر دایره ی فعالیت های سیاسی، حقوق بشری و حتی صنفی را بسیار محدود تر کرده است. نمونه های این محدودیت و تضییع حقوق به شرح زیر می باشد :
1- پلمپ مرکز کانون مدافعان حقوق بشر و محدود کردن فعالیت های آنها، جلوگیری از برگزاری مراسم سالگرد مرحوم مهندس بازرگان، اعلام ممنوعیت وایجاد محدودیت برای تشکل تحکیم وحدت (طیف علامه) و دستگیری فعالین دانشجویی آنها، آزار و اذیت و دستگیری دراویش گنابادی، سرکوب مستمر وسیستماتیک اقلیت های قومی، دستگیری گسترده فعالین سیاسی از گروه های مختلف، اعمال مداوم سیاست های خودی وغیر خودی و شگفت انگیزتر از همه اهانت های آشکار و تهدید به حذف فیزیکی جناح های رقیب ... و موارد بی شمار دیگر.
اینها به چه معناست؟ چه ترس وهراسی در دل نظام افتاده است؟
این همه در حالی است که به دلیل بحران های اقتصادی ،اجتماعی، اداری،اخلاقی، فرهنگی، عاطفی، اقشار مختلف مردم دچار طیف گسترده ای از مشکلات و ناهنجاری ها، از ورشکستگی اقتصادی منجر به زندان گرفته تا اختلال عاطفی منجربه خودسوزی می شوند و حاکمیت تنها نظاره گر این مصیبت هاست و تنها به حفظ قدرت خود و چگونگی تقسیم درآمدهای نفتی بین جناح های مختلف حکومت می اندیشد که البته بر سر این دومی مرتب دعوا هم دارند.
در چنین شرایطی مردم شرافتمند و ستمدیده ایران باید به همراهی وهدایت گروه ها، سازمان ها، احزاب و جریانات سیاسی ضمن حفظ هوشیاری، انسجام و وحدت ملی، در مسیر اصلاح و تغییر ساختار سیاسی و قانونی مملکت تلاش نموده تا راهی برای آزادی، آبادی و سعادت ملی گشوده شود.
ضمنا به حامیان بین المللی رژیم و مماشات گران با آنها هم هشدار داده می شود که سیاست هایشان را با توجه به مصالح و منافع مردم ایران و در جهت ایجاد تغییرات دموکراتیک و آزادی های سیاسی برای مردم ایران بنا کنند و همه تخم مرغ هایشان را در سبد حاکمیت نگذارند که یقینا عاقبت خوشی نخواهد داشت.
ما امضا کنندگان زیر، زندانیان سیاسی بند 350 اوین که دغدغه سرنوشت این مملکت ستمدیده ما را به این جا کشانده است، ضمن محکوم کردن اقدامات اخیر حکومت در ایجاد محدودیت های بیشتر و همین طور بزرگداشت سالروز مبارزه با تبعیض نژادی و نژادپرستی که کنفرانس بین المللی آن در حال حاضر در ژنو در حال برگزاری است، امیدواریم که کل این مناسبات و اوضاع در یک روند دموکراتیک تغییر کرده و مردم ما بتوانند در یک فضای آزاد و باز بر مقدرات خود مسلط شوند تا راهی برای برون رفت از این بحران ها پیدا شود.
بحران هایی که به اذعان خود حکومت و کارشناسان آن ها هراس آور بوده و مملکت را در معرض آنچنان تهدیدی قرار داده است که احتیاج به نجات ملی و جلوگیری از انهدام احتمالی وجود دارد. با این اوصاف آیا جا ندارد که از زبان قران به سردمداران حکومت بگوییم « فاین تدهبون »
به امید روزی که مدیران شایسته و منتخب مردم در مصادر امور قرار بگیرند.

زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین
علی صارمی
سید ظهور نبوی چاشمی
محمد علی منصوری
محمد حسن فلاحیه زاده
میثاق یزدان نژاد



انتشار:
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193

هیچ نظری موجود نیست: