۱۳۸۷ اسفند ۲, جمعه

اخراج تعدادی از پرستاران زن بیمارستان 1000 تختخوابی به بهانه واهی عدم رعایت حجاب

بنابه کزارشات رسیده از بیمارستان 1000 تختخوابی تهران اولین گروه از پرستاران زن که به بهانه های واهی عدم رعایت حجاب و عدم اعتقاد به مبانی جمهوری اسلامی نامه اخراج دریافت کردند.
در طی دو هفته گذشته 35 نفر از پرستاران زن بیمارستان 1000 تختخوابی تهران (بیمارستان خمینی) به هسته گزینش دانشگاه علوم پزشکی تهران فرآخونده شدند و ضمن برخورد ناشایست با این پرستاران زحمت کش به آنها اطلاع داده شد که بدلیل عدم رعایت حجاب و عدم اعتقاد به مبانی جمهوری اسلامی اشتغال شما در بیمارستان تا آخر اسفند ماه به پایان می رسد.
در روزهای اخیر تعدادی از این پرستاران زن نامۀ پایان کار از طرف هسته گزینش دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت کرده اند. اسامی تعدادی از آنها به قرار زیر می باشد: خانمها نیکو قاسم رمکی،راحله کریمی و سیما پنجعلی از پرستاران اورژانس 1 این بیمارستان و خانم مریم کشاورز از بخش زیر ستونها می باشند.علیرغم اینکه آنها بصورت کتبی اعتراض نموده اند ولی بدون رسیدگی به اعتراض آنها اقدام به اخراج این پرستاران نمودند.
هسته گزینش از ارکانهای زیر نفوذ وزارت اطلاعات می باشد و افرادی که اقدام به اخراج پرستاران زن می نمایند به نام های رجب زاده رئیس هسته گزینش و خانمی به نام دادگستر می باشند.خانم دادگستر مسئول برخورد با پرستاران زن می باشدو هنگام احضار، آنها را مورد توهین قرار میدهد.
گزارشهای دیگر حاکی از آن است که علاوه بر بیمارستان 1000 تختخوابی در بیمارستانهای دیگر که وابسته به دانشگا علوم پزشکی تهران هستند مانند بیمارستان آرش،امیراعلم ،بهارلو،روزبه،فارابی،ضیائیان،ولیعصر قرار است که تعدادی از پرستاران زن این بیمارستانها تحت عنواین فوق اخراج شوند.
پرستاران اخراجی و در آستانه اخراج از همکاران خود در سایر بیمارستانها و مراکز بهداشتی کشور بخاطر ظلم و اجحافی که در حق آنها روا داشته شده است خواستار حمایت فعال از خود شدند و سکوت در قبال ای بیدادگری امنیت شغلی آنها را هم در معرض خطر قرار میدهد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،اخراج پرستاران زن که گامی است برای حذف کردن آنها از فعالیتهای اجتماعی است و نسبت دادن اتهامات غیر واقعی علیه آنها که با تلاش و فداکاری جان همنوعان خود را در شرایط سخت نجات میدهند را محکوم می کند و از تمامی اتحادیه های جهانی که در امور بهداشت فعال هستند و همچنین از تمامی فعالین حقوق زنان خواهان حمایت از آنها است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
02 اسفند1387 برابر با 20 فوریه 2009


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193


هیچ نظری موجود نیست: