۱۳۸۷ بهمن ۲۱, دوشنبه

افراد دست اندرکار پروژه سرکوب دانشجویا ن دانشگاه شیراز



بنابه گزارشات رسیده وزارت اطلاعات برای یونس میر حسینی دانشجوی زندانی دستور صدور قرار بازداشت کرده است و اسماعیل جلیلوند علیرغم صدور قرار کفالت ولی از آزادی او همچنان خوداری می کنند.

آقای یونس میرحسینی که روز پنجشنبه 17 بهمن ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و در مقابل چشمان همسرش و همسایگان مورد ضرب و شتم مامورین وزارت اطلاعات قرار گرفت وسپس به بازداشتگاه وزارت اطلاعات معروف به بازداشتگاه پلاک 100 انتقال داده شد. از وضعیت او از زمان دستگیری تا به حال هیچ خبری در دست نیست. و بنابه بیانیه ای که از جانب او صادر شده است آقای میر حسینی در اعتصاب غذا بسر می برد. دانشجوی زندانی از زخم روده رنج می برد و اعتصاب غذا باعث وخیم کردن شرایط جسمی او خواهد شد و در صورت ادامه اعتصاب غذا جان این دانشجو را در معرض خطر جدی قرار خواهد داد.

از طرف دیگر خطر جدی شکنجه جسمی و روحی دانشجویان زندانی توسط بازجویان وزارت اطلاعات آنها را تهدید می کند.

مامورین وزارت اطلاعات روز قبل از دستگیری به منزل یونس میرحسینی یورش برده بودند و مقداری از وسائل شخصی او و همسرش را با خود بردند. که از جمله آنها کامپیوتر،سی دی،کتابهاو جزوات می باشد.

اسماعیل جلیلوند دانشجوی دیگر در بند همچنان در بازداشتگاه وزارت اطلاعات بسر می برد و علیرغم پذیرفتن کفالت برای آزادی او همچنان از آزادی او خوداری می کنند.

مامورین وزارت اطلاعات علاوه بر بردن کامپیوتر و سایر وسائل شخصی این دانشجو ، اقدام به ضبط زیور آلات همسر او نموده اند که از جمله آن گردنبد ایشان می باشد.

از زمان دستگیری تا به حال خانواده های این 2 دانشجو روزانه به داداه انقلاب مراجعه می کنند ولی اجازه ورود به دادگاه انقلاب به آنها داده نمی شود. روز دوشنبه 21 بهمن ماه خانواده میر حسینی و جلیلوند به دادگاه انقلاب مراجعه کردند و از ساعت 08:00 صبح تا 14:30بعد از ظهر در مقابل درب دادگاه انقلاب ایستاده بودند ولی اجازه ورود به دادگاه به آنها داده نشد. به خانواده های آنها گفته شده است که بدلیل نبودن دادستان انقلاب پرونده آنها به دادگاه هنوز ارجاع نشده است. از طرفی دیگر به خانواده یونس میر حسینی گفته شده است که برای او قرار بازداشت صادر شده است. در بازداشتهای اخیر دانشجویان شیراز برای هیچکدام از آنها قرار بازداشت صادر نشده بود.پس از بازداشت و مراجعه خانواده های آنها به دادگاه انقلاب به آنها گفته می شد که با کفالت و یا وثیقه می توانند آزاد شوند. دانشجوی در بند یونس میرحسینی آذر ماه سال گذشته بدلیل شرکت در مراسم 16 آذر، بازداشت و مورد محاکمه قرار گرفت.او به 3 سال حبس تعلیقی محکوم شد. به نظر می آید که وزارت اطلاعات قصد دارد با این اتهام واهی ایشان را در بازداشت نگه دارد.

پروژه اصلی سرکوب دانشجویان دانشگاههای شیراز توسط اداره اطلاعات شیراز طراحی گردید،و توسط آخوندی بنام حاج آقا شریفی نماینده خامنه ای که معروف به نهاد رهبری در دانشگاه است و همچنین رئیس مستبد و سرکوبگر دانشگاه شیراز که مورد نفرت دانشجویان می باشد شخصی بنام محمد هادی صادقی هماهنگ می شد.پس از هماهنگ شدن، توسط فردی بنام محمدی رئیس حراست که شعبه ای از وزارت اطلاعات و تحت این نام در دانشگاهها عمل می کند و با همکاری بسیج دانشجوئی به اجرا گذاشته شد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ضرب و شتم ،انتقال به سلولهای انفرادی،و بی خبر نگه داشتن خانواده های آنها از وضعیت عزیزانشان را محکوم می کند. از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و سایر سازمانهای حقوق بشری بدلیل نقض سیستماتیک و مستمر و مجازاتها قرون وسطی در ایران که نقض بنیادین قوانین و کنوانسیونهای بین المللی حقوق بشری که این رژیم ملزم به اجرای آن است خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
22 بهمن 1387 برابر با 11 فوریه 2009

وضعیت دانشجویان در دانشگاه شیراز را به سازمانهای زیر گزارش گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://hrdai.blogspot.com

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. :003162020193

هیچ نظری موجود نیست: