۱۳۸۷ اسفند ۵, دوشنبه

به دانشگاه برمي‌گرديم

تجمع ظهر امروز در سه دانشكده اقتصاد، ادبيات و علوم اجتماعي دانشگاه علامه طباطبائي با دخالت پليس امنيت خاتمه يافت.

به گزارش خبرنگار ... در پي صدور حكم مجدد دو ترم محروميت از تحصيل مهديه گلرو، عدم رسيدگي به وضعيت تحصيلي مجيد دري، سعيد فيض‌الله‌زاده و صادق شجاعي؛ و نيز ممانعت غير قانوني از ورود اين چهار دانشجوي محروم از تحصيل، ظهر امروز تريبون آزادي در مقابل درب اصلي هر يك از سه دانشكده علوم اجتماعي، اقتصاد و ادبيات به طور همزمان برگزار شد.
بر اساس اين گزارش ، تجمع امروز در حالي بود كه مسئولان دانشگاه با خودداري از ارائه مجوز براي برگزاري اين تريبون آزاد، باعث شدند تا حراست دانشگاه نيز با استفاده از اين موضوع به همراه تعداد زيادي از افراد پليس به مقابله و ممانعت از ورود اين تعداد دانشجو به دانشگاه شوند.
مهديه گلرو، از دانشجويان محروم از تحصيل اين دانشگاه در ارتباط با اين موضوع در گفتگو با خبرنگار ما تصريح كرد: «متاسفانه در سال‌هاي اخير كمك گرفتن از پليس امنيت در جهت برقراري نظم و رسيدگي به امور جزئي دانشگاه به صورت امري معمول براي حراست دانشگاه علامه طباطبايي درآمده است، تا جايي كه حتي مجوز برگزاري تريبون‌هاي كوچك دانشجويي به صرف احقاق حقوق و مطالبات دانشجويي به دانشجويان اين دانشگاه داده نمي‌شود.»
مجيد دري نيز تاكيد كرد: «اخراج و صدور احكام انضباطي براي دانشجويان به بهانه‌هاي واهي، دائمي نخواهد بود و ما به زودي به فضاي دانشگاه باز خواهيم گشت.»
همچنين، شايان ذكر است در حين برگزاري اين تريبون، نامه سرگشاده مهديه گلرو به احمدي‌نژاد در ميان دانشجويان توزيع شد.

هیچ نظری موجود نیست: