۱۳۸۷ بهمن ۲۷, یکشنبه

از بروز یک فاجعه انسانی در زندان گوهردشت جلوگیری کنید

بنابه گزارشات رسیده از زندان گوهردشت کرج ، در یک اقدام جنایتکارانه داروهای زندانیان که بصورت قرص و کپسول به آنها تحویل داده می شد از چند روزی است که آنها را به صورت پودر و چند نوع دارو را با مخلوط می کنند و تحویل آنها می دهند.
در روزهای اخیر در یک اقدام جنایتکارانه و غیر انسانی داروهای زندانیان که بهداری زندان برای آنها تجویز می کرد و بصورت معمول خود یعنی بصورت قرص و کپسول داده می شد تغییر داده اند و آنها را بصورت پودر شده و چند دارو را با هم مخلوط می کنند و به زندانیان می دهند. شیوه جدید تا به حال باعث مسمومیت تعداد زیادی از زندانیان در بندهای مختلف گردیده و در چند مورد منجر به مرک زندانیان شده است. زندانی که در روزهای اخیر در بند 1 زندان گوهردشت در اثر مصرف این داروها( که قرصها و کپسولهای آنها بصورت پودر شده و مخلوط بوده) باعث جان باختن وی شده بنام آقای محمد خنک می می باشد. بدستور رئیس زندان علی حاج کاظم و علیرضا محلاتی رئیس بهداری زندان علت مرک آنها را می بایست خودکشی و یا مصرف بیش از حد مواد مخدر در جواز دفن آنها اعلام کنند.
در حال حاضر در بندهای 1 و 2 و 6 زندان گوهردشت تعداد زیادی از زندانیان پس از مصرف این نوع داروها دچار عوارض مختلفی شده اند که از جمله آنها عوارضی مانند : حالت تهوع، سرگیجه،بی حس شدن زبان و دهان،مسدود شدن را تنفسی و حالت خفگی به زندانی دست دادن، می باشد.
شیوه تجویز جدید دارو باعث شده است که زندانی بیمار نتواند نام داروها را بداند، وزن داروها و مواد تشکیل دهنده آن را تشخیص دهند .این شیوه جدید اقدامات جنایتکارانه جان تمامی زندانیان را در معرض خطر جدی مرک قرار داده است.
در ماههای اخیر شیوه های مختلف فشار علیه زندانیان بکار برده شده است. از جمله آنها حذف گوشت قرمز و سفید و ماهی از غذای زندانیان ،حذف سبزیجات و میوجات از غذای زندانیان ، ایجاد شکنجه گاهی در بند 1 که زندانیان در سلولهای انفرادی که پاسداربندها به این سلو لها سگ دونی می گویند و در آنها زندانیان تحت جدیدترین و وحشیانه ترین نوع شکنجه قرار می گیرند، زندانیان صبح زود مجبور می شوند که از سلولهای خود خارج شوندو چند ساعت در معرض سرمای شدید و بارش برف و باران قرار گیرند، انتقال آنها به سلولهای انفرادی بند 8 زندان گوهردشت که در دست بازجویان وزارت اطلاعات می باشد.چند برابر بودن تعداد زندانیان نسبت به ظرفیت سلولها، و آخرین شیوه جنایتکارانه آن که در بالا ذکر شده است.
اقدامات فوق توسط علی حاج کاظم رئیس زندان در ماهای اخیر علیه زندانیان بکار برده شده است. این فرد حتی به روسای سایر زندانها در این مورد آموزش می دهد و یکی از افراد مبتکر شیوه های ضد انسانی شکنجه در زندان علیه زندانیان می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اقدامات جدید و جنایتکارانه علی حاج کاظم رئیس زندان که نمونه بارزی از جنایت علیه بشریت است را محکوم می کند و از بهداشت جهانی سازمان ملل متحد و صلیب سرخ خواهان تشکیل یک هیئت تحقیق برای جلوگیری از فاجعه ای با ابعاد گسترده در این زندان است و همچنین خواهان دخالت کمیسر عالی حقوق بشر برای پیشگیری از فاجعه ای که در این زندان در حال وقوع است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
27 بهمن 1387 برابر با 15 فوریه 2009
اقدامات غیر انسانی فوق به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193




هیچ نظری موجود نیست: