۱۳۸۷ بهمن ۲۳, چهارشنبه

احضار 5 عضو اصلی سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه به دادگاه انقلاب دزفول



بنابه گزاشات رسیده از طرح نیشکر هفت تپه شوش، 5 تن از اعضای اصلی سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه به دادگاه انقلاب دزفول احضار شدند.

اعضای اصلی سندیکای کارگران طرح نیشکر هفت تپه به شعبه 1 دادگاه انقلاب دزفول فرآخوانده شدند. آنها می بایست روز سه شنبه 29 بهمن توسط اندی رئیس شعبه 1 دادگاه انقلاب دزفول مورد محاکمه قرار گیرند. اسامی اعضای اصلی سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه که به دادگاه فرآخوانده شده اند به قرار زیر می باشند:

1.رمضان علیپور 2. فریدون نیکو فرد 3. علی نجاتی 4. جلیل احمدی 5. محمد حیدری مهر

از طرفی دیگر در پی تغییر مدیریت طرح نیشکر هفت تپه و انتصاب مددی بعنوان مدیر کل شرکت و مجدیان معاون وی و همچنین فردی بنام عبدالهی اولویت اصلی افراد فوق منحل کردن سندیکای کارگران که اخیران توسط رای آزادنه کارگران تشکیل شده ، می باشد. عبدالهی بسیج شرکت را فعال نموده است و در طی جلسات متعدد به کارگران تاکید کرده است که که مشکلات فنی و معیشتی خود را از این طریق می بایست پیگیری کنید. ووقتی که در آن جلسات به او گفته شد که بسیج یک نیروی نظامی است و چه ربطی به مسائل کارگری دارد و ما سندیکا تشکیل داده ایم که به مسائل کارگری خودما رسیدگی کند و نه چیز دیگری . عبدالهی حتی به اعضای سندیکای اصلی مراجعه کرده است که اگر در بسیج عضو شوند مسئله پرونده های آنها حل خواهد شد. در حال حاضر رئیس بسیج شرکت طرح نیشکر هفت تپه فردی است بنام پرویز نژاد حسینی. عبدالهی و این فرد به طرق مختلف با تهدید و تطمیع سعی دارند که این ارکان سرکوب را فعال کنند .

کارگران نیشکر هفت تپه بیش از یک ماه است که حقوق آنها به تعویق افتاده است و پیگیریهای مستمر سندیکای کارگران برای دریافت حقوق معوقه اعضای خود تا به حال بی نتیجه بوده است. بالا رفتن تورم،برابری نکردن هزینه ها با در آمدها و در آستانه عید نوروز بودن کارگران را درشرایط سخت معیشتی قرار داده است.

کارگران طرح نیشکر هت تپه ،از احضار مجدد اعضای اصلی سندیکای خود بشدت خشمگین هستند آنها به مدیر عامل شرکت و اعضای هیئت مدیره و سایر ارکانهای اطلاعاتی شهر هشدار داده اند که اعمال فشار علیه اعضای سندیکا را متوقف کنند در غیر این صورت آنها ناچار به آغاز اعتراضات گسترده خود خواهند شد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،احضار اعضای اصلی سندیکای کارگری طرح نیشکر هفت تپه به دادگاه انقلاب ،به تعویق انداختن پرداخت حقوق آنها و توطئه چینی برای انحلال سندیکا را محکوم می کند و از سازمان جهانی کار و اتحادیه بین المللی کارگران( آی.یو. اف) می خواهد که مداخله نماید و از عضو خود در ایران حمایت فعال نماد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

24 بهمن 1387 برابر با 11 فوریه 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

سازمان جهانی کار

اتحادیه بین المللی کارگران(آی.یو.اف)

http://hrdai.blogspot.com

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel.: 003162020193

هیچ نظری موجود نیست: