۱۳۸۷ بهمن ۲۹, سه‌شنبه

احکام سنگین و ضد انسانی علیه خانم دشتی و فرزندش هود یازرلو بدلیل دیدار با عزیزانشان در قرارگاه اشرف

بنابه گزارشات رسیده، خانم نازیلا دشتی 50 ساله و فرزندش هود یازرلو دانشجوی در بند به احکام سنگین و ضد انسانی توسط صلواتی محکوم شدند.آنها هر کدام به 3 سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت کرج محکوم شدند.
به دکتر محمد شریف وکیل خانم دشتی و فرزندش هود اطلاع داده شد که آنها هر کدام به 3 سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت کرج محکوم شده اند . این حکم سنگین و ضد انسانی توسط صلواتی رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب صادر شده است.این حکم سنگین و ضد انسانی به دلیل دیدار خانم دشتی وفرزنش با خواهرشان در قرارگاه اشرف در عراق بود که بیش از 2 دهه موفق به دیداراو نشده بود.
هود یازرلو دانشجوی مدیریت صنعتی دانشگاه قزوین روز 4 خرداد ماه توسط پوریسف با نام مستعار ضرغامی بصورت تلفنی به دادسرای انقلاب احضار شد که با برخوردهای وحشیانه این فرد مواجه گردید و سپس به دستور حسن زارع دهنوی معروف به حداد دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل گردید او بیش از 7 ماه در سلولهای انفرادی بند 209 تحت شکنجه های جسمی و روحی و در شرایط طاقت فرسا یی قرار داده شده بود. سپس او را به بند 7 زندان اوین منتقل کردند پس از مدت کوتاهی او را از بند 7 به بدترین بند زندان اوین یعنی بند 8 انتقال دادند. دانشجوی در بند در حال حاضر در سلولی قرار دارد که بیش از 18 نفر در آن زندانی هستند و چندین برابر ظرفیت آن زندانی جای داده اند. در این سلول بخاطر وضعیت آسف بار بهداشتی شپش در آن بیداد می کند. تعداد حمام ها و توالتهای آن جوابگوی تعداد زندانیان نیست و وضعیت بهداشتی آن شرایط بسیار بدی دارد.
دانشجوی زندانی پس ازنزدیک به 9 ماه بلاتکلیفی با شرایط طاقت فرسا به جرم دیدن خاله اش به 3 سال زندان وتبعید به زندان گوهردشت محکوم گردید.
خانم دشتی در جریان قتل عام های زندانیان سیاسی سال 1367 خواهر و برادر خود را که بنام های فریبا دشتی و هود دشتی را از دست داده است. خانم نازیلا دشتی در دهۀ 1360 در حالی که باردار بودند همراه با همسرشان دکتر هانی یازرلو از فعالین سیاسی شناخته شده در ایران سالها در زندان بودن و حتی در آستانه اعدام قرار داشتند.
در بدو دستگیری هود یازرلو تعداد زیادی از شخصیتهای سیاسی،حقوقی،فرهنگی و کارگری ایران خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط این دانشجوی در بند بودند.
در حال حاضر تعداد زیادی از خانواده هایی که با عزیران خود در قرار گاه اشرف دیدار کرده اند در زندان بسر می برند . و احکام سنگین و ضد انسانی بین 2 الی 5 سال محکوم شده اند.از جمله آنها شیرمحمد رضائی 5 سال زندان ،حمید و اصغر بنازده هر کدام 2 سال زندان،خانم زهرا اسدپور و فرزندش فاطمه 2 سال زندان،علی معزی 5 سال زندان ،خانم شهلا زرین فر که اخیرا محکومیت او به پایان رسید و دهها نفر دیگر
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، صدور احکام سنگین و غیر انسانی علیه خانم نازیلا دشتی و فرزندش هود یازرلو را که تنها بدلیل دیدن عزیزانشان در قرارگاه اشرف در عراق بوده واز حقوق اولیه انها است را محکوم می کند . واز کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به دستگیریها و صدور احکام سنگین علیه خانواده هایی که با عزیزانشان دیدار داشته اند می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
30 بهمن 1387 برابر با 18 فوریه 2009

وضعیت زندانی فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193

هیچ نظری موجود نیست: